تحقیق اکسایش کننده ها و عملکرد آنها

تحقیق اکسایش کننده ها و عملکرد آنها
دسته بندی شیمی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
تحقیق اکسایش کننده ها و عملکرد آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق اکسایش کننده ها و عملکرد آنها

بخشهایی از متن:

- پتاسیم پر منگنات بعنوان اکسنده در شیمی آلی

بیش از یک قرن است که پتاسیم پر منگنات بعنوان عامل اکسنده انعطاف پذیر و قـــوی در شرایط اسیدی ،قلیایی ، و خنثی بکار گرقته می شود. یون چهار وجهی پر منگنات با پیونــد Πگسترده در شرایط خنثی و کمی قلیایی پایدار است.اما در حضور یون هیدروکسید و شرایط شدیـدا" قلیایی به منگنز V (هیپومنگنات) یا منگنز VI (منگنات) تسهیم نامتناسب پیــدا میکند.]3و2[

در شرایطPH بالا بعضی اوقات تشخیص اینکه اکسایش از طریق فرایند های تک الکترون یا دو الــکترون پیش میرود ، مشکل است

سدیم و پتاسیم پرمنگنات تــــوسط اکســایش الکترولیتیکی در مقیاس زیاد تولید میشوند پرمنگنات در محـــلولهای قلیایی ناپایدار بوده و به آرامی تجزیه میشود امـا سرعت تجزیه شدن آن در شرایط اسیدی قابل مشاهده است در محلول های خنثی یا کمی قلیایی و در تاریکی تجزیه پر منگنات بسیار آهسته می باشد.اما این تجزیه توسط نور کاتالیز می شود. بنابراین محلول های پرمنگنات باید در شیشه های تیره نگهداری شود. در محلولهای قلیایی پرمنگنات بعنوان یک عامل اکسنده قوی عمل میکند.

در شرایط بازی قوی و در حضور مقادیر اضافی از یون پرمنگنات Mn تولید می شود.(E=+0.56v)

در محلولهای اسیدی ,پرمنگنات توسط مقادیر اضافی از یک عامل کاهنده به کاهش می یابد.(E=+1.51v)

اما از آنجاییکه آنیون پرمنگنات را اکسید می کند,محصول در حضور مقادیر اضافی پرمنگنات MnOخواهد بود.

مکانیسم اکسایش با پر منگنات بسیار پیچیده است و مراحل دو مولکولی متعددی را در بر می گیرد. گستره اکسایش مـــواد آلی با یون پرمــنگنات به PHمحیــط بستگی دارد. منگنز V والانــــسی در شرایط قلیایی یا اســـیدی ضعیف به منــگنز IV تبدیل میگردد.

...

اکسایش ترکیبات آلی توسط پتاسیم پر منگنات تثبیت شده برروی بسترهای مختلف:
اگر انجام واکنشهای اکسایش با استفاده از پتاسیم پرمنگنات منجر به تولید بسیاری از محصولات و حل برخی از مشکلات موجود بر سر راه استفاده از سایر عوامل اکسنده شده است، اما خود دارای معایبی همچون
1) استفاده از مقادیر زیاد عامل اکسنده
2) رنگی شدن محیط واکنش در غایت موارد که منجر به سختی در مراحل استخراج محصولات می شود.
3) عدم قابلیت استفاده مجدد از عامل اکسنده
4) زمان طولانی واکنش وغیره می باشد.بهمین دلیل رفع تمام یا حداقل برخی از مشکلات فوق زمینه تحقیقات تعداد قابل ملاحضه ای از متخصصین شیمی آلی شده است.برای حل این مشکلات راههای گوناگونی پیشنهاد شده اند که یکی از مهمترین آنها استفاده از پر منگنات پتاسیم تثبیت شده بر روی بستر های مختلف است که در ادامه به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت.


تحقیق در مورد پیدایش علم شیمی و بعضی اصطلاحات آن

تحقیق در مورد پیدایش علم شیمی و بعضی اصطلاحات آن
دسته بندی شیمی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تحقیق در مورد پیدایش علم شیمی و بعضی اصطلاحات آن

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق در مورد پیدایش علم شیمی و بعضی اصطلاحات آن

فهرست مطالب

مقدمه: علم شیمی

شیمی آلی

نظریه اتمی مواد

پیشرفتهای شیمی

بعضی اصطلاحات شیمی

ماده در آغاز قرن بیستم

اجزای اتم

تابش هسته ای

چند قانون پایستگی

نیروها و برهم کنش ها

نگاهی به باغ وحش ذرات

....................................................................................................................

بخشهایی از متن:

ماده در آغاز قرن بیستم

یکی از مهمترین اصطلاحات در شیمی اتم است که بعنوان جزء لاینفک ماده همیشه مورد بحث و تحقیق شیمیدانان بوده است.

حال در این مورد خاص دیدگاه های موجود درباره ماده را در آغاز قرن بیستم بررسی می کنیم.

دانشمندان این زمان، هر وقت که نمی توانستند نتایج آزمایشها را به کمک نظریه های موجود توضیح دهند، یا آزمایش های بیشتری انجام می دادند یا نظریه های جدیدی مطرح می کردند. نظریه های جدید به دیدگاه های مختلفی از ساختار جهان منجر شوند.

در این گفتار با مباحث زیر آشنا خواهیم شد.

·پروتونها، نورتونها، الکترونها و نوترینوها

·اجزای اتم و هسته

·سه نوع مختلف تابش

·با قواعد پایستگی انرژی، بار الکتریکی و تکانه ( اندازه حرکت ) نیز آشنا خواهیم شد.

...

پرتو گاما، تابش الکترومغناطیسی پر انرژی است. هسته ای که به حالت برانگیخته می رسد، می تواند انرژی اضافی اش را به صورت تابش گاما گسیل کند.

تابش بتا، در فرآیند الکترون دیده می شود. اما این الکترون یکی از الکترونهای خارج از هسته نیست؛ بلکه الکترونی است که در هسته به وجود می آید. مانند فرآیند زیر:

الکترون + نیتروژن = کربن

در این فرآیند، برخلاف آنچه در مورد تولید تابش آلفا دیده ایم، تعداد کل پروتونها و تعداد کل نوترونها پایستگی جداگانه ندارند. در حالی که به تعداد پروتونها یکی افزوده شده، از تعداد نوترونها یکی کاسته شده است. بررسی فرآیند واپاشی بتازا، فیزیکدانان را به پیشنهاد ذره ی جدیدی به نام نوترینو رهنمون شد.

فرضیه ی وجود نوترینو هنگامی مطرح شد که واپاشی بتازای نوترون، بعضی از اصول مهم پایستگی فیزیک را مورد تهدید قرار داد.

پس از مصرفی این اصول، پایستگی، درباره نوترینو بیشتر سخن خواهیم گفت.


تخمین توابع ترمودینامیکی محلولهای مائی (نظری- تجربی)

تخمین توابع ترمودینامیکی محلولهای مائی (نظری تجربی)
دسته بندی شیمی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 140 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
تخمین توابع ترمودینامیکی محلولهای مائی (نظری- تجربی)

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تخمین توابع ترمودینامیکی محلولهای مائی (نظری- تجربی)

بخشی از متن:

مدل براملی (Bromley)

براملی ]161[ یک مدل تجربی که بسیار ساده بود ارائه داد. این مدل قابل اعمال تا غلظتهای حدود 6 مولال محلول الکترولیت قوی می‌باشد و این مدل تنها دارای یک پارامتر قابل تنظیم می‌باشد که به صورت زیر است:

(4-56)

این معادله فقط یک پارامتر (B) را دارد که وابسته به الکترولیت می‌باشد. رابطه ضریب اسموزیته هم به صورت زیر می‌باشد:

(4-57)

و و

و B یک پارامتر قابل تنظیم می‌باشد

مدل هامر (Hamer)

هامر و وو ]161[ برای ضریب فعالیت و ضریب اسموزیته معادله‌های زیر را ارائه دادند.

(4-58)

(4-59)

که

مقادیر ثابت‌های و B و C و D برای الکترولیتهای مختلف با مقایسه ضرایب فعالیت و اسموزی تجربی با مدل به دست می‌آید.

مدل چن (Chen)

چن و همکارانش ]161[، معادله زیرین را برای اندازه‌گیری ضریب فعالیت ارائه دادند.

(4-60)

(4-61)

(4-62)

(4-63)

و معادله برای تخمین ضریب فعالیت به صورت زیر می‌باشد:

(4-64)

(4-65)

(4-66)

که در این معادله به کسر مولی کاتیون و آنیون و حلال به ترتیب اشاره دارند. و مقادیر پارامترها برای هر الکترولیت مثل با مقایسه با تجربی برای هر الکترولیت بدست می‌آید.

مدل میسنر (Meissner)

معادله به صورت زیر برای تخمین ضریب فعالیت توسط میسنر و کوسیک (Kusik) ارائه شد ]161[:

(4-67)

(4-68)

(4-69)

(4-70)

برای معادله بالا است. پارامتر معادله هم q می‌باشد. که با مقایسه با مقادیر تجربی بدست می‌آید. بدست آمدن یک معادله برای محاسبه ضریب اسموزیته از معادله بالا کمی مشکل می‌باشد.


واکنش هیدروژن اسیدها با استرهای استیلنی در حضور هسته دوستهای فسفردار

واکنش هیدروژن اسیدها با استرهای استیلنی در حضور هسته دوستهای فسفردار
دسته بندی شیمی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 716 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
واکنش هیدروژن اسیدها با استرهای استیلنی در حضور هسته دوستهای فسفردار

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

واکنش هیدروژن اسیدها با استرهای استیلنی در حضور هسته دوستهای فسفردار

مقدمه :

مطالعة واکنش ترکیبات ارگانوفسفر و کاربرد آنها در تهیة‌مواد آلی یکی از اهداف اصلی سنتز می باشد .در این ترکیبات یک اتم کربن مستقیماً‌به اتم فسفر متصل شده است . از این ترکیبات برای تولید مواد شیمیایی ، صنعتی و بیولوژیکی استفاده می شود .

از مهمترین این ترکیبات ایلیدهای فسفر می باشند که در آن یک کربانیون مستقیماً به فسفر دارای بار مثبت متصل شده است . ایلیدها معمولاً‌از تری فنیل فسفین تهیه می شوند.

ایلیدهای فسفر ممکن است شامل پیوندهای دوگانه ، سه گانه یا گروه ههای عاملی ویژه باشند وقتی یک گروه الکترون کشنده نظیر CN,CHO,COOR,COR در موقعیت آلفا حضور داشته باشند ایلیدها بسیار پایدارند چون بار منفی روی کربن بوسیلة‌رزونانس پخش می شود .

یکی از مهمترین کاربردهای ایلیدها استفادة آنها در واکنش ویتیگ می باشد که بهترین روش برای تهیه آلکن ها به شمار می رود .

واکنش ویتیگ که طی پنچاه سال گذشته یکی از واکنشهای بسیار مهم در سنتز مواد آلی در آمده است از .واکنشهای با اهمیت در تشکیل پیوند کربن – کربن که یکی از مشکل ترین فرآیندهای شیمیایی است می باشد. واکنش ویتیگ مستلزم تراکم فسفونیوم ایلید و ترکیب کربونیل دار می باشد که با حذف تری فنیل فسفین اکسید یک آلکن ایجاد می شود . اهمیت این واکنش در شیمی آلی باعث شده تا جایزة نوبل در سال 1979 به جورج ویتیگ اعطا شود .

اکنون این واکنش در تهیة‌مواد صنعتی و داروئی کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است.

مقایسه چگالی حالت ها در نیم رساناهای سه، دو، یک و صفر بعدی

مقایسه چگالی حالت ها در نیم رساناهای سه، دو، یک و صفر بعدی
دسته بندی شیمی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 321 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
مقایسه چگالی حالت ها در نیم رساناهای سه، دو، یک و صفر بعدی

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقایسه چگالی حالت ها در نیم رساناهای سه، دو، یک و صفر بعدی

مقدمه:

محققان زیادی در سراسر جهان، به مطالعه­ی نظری و آزمایشگاهی خواص ریزساختارهای اشتغال دارند. اگرچه حجم گزارش­ها از دستاوردهای آزمایشگاهی در مقایسه با تحقیقات بنیادی بسیار بیشتر است امّا با در اختیار گرفتن کامپیوترهای با قدرت پردازش بالا، مطالعات نظری در مورد نانوساختارها نیز در حال افزایش می­باشد. با وجود اینکه در این پایان­نامه، بیشتر بر کارهای آزمایشگاهی تمرکز شده، لیکن در ابتدای این فصل، یکی از مطالعات ساده نظری در مورد نانوساختارها یعنی "مقایسه چگالی حالت­ها در نیم­رساناهای سه، دو، یک و صفر بعدی" ارائه
می شود. سپس در ادامه، مبانی آنالیزهائی که در فصل­های آینده از آن­ها برای مطالعه خواص نانوذرّات بهره گرفته می­شود به طورخلاصه معرفی خواهند شد.

...

1 محاسبه چگالی حالت­ها در نیم­رساناهای حجیم

هر الکترون با بردار موج و اسپین S می­تواند حالت­های ممکن انرژی که با نشان داده می­شوند را با احتمال بین صفر و یک اشغال کند. چون مطابق اصل طرد پائولی، هر حالت کوانتومی حدّاکثر توسط یک فرمیون اشغال می­گردد. تابع توزیع احتمال متناظر با این، توزیع مشهور فرمی دیراک است:

چون تابع توزیع به اسپین بستگی ندارد، می­توان نوشت. پارامتر پتانسیل شیمیائی است که در دمای صفر درجه با انرژی فرمی برابر است. در این دما تابع فرمی به صورت زیر تبدیل می­شود.

در صورتی که احتمال اشغال تمامی حالت­های ممکن با هم جمع شوند، به دلیل اینکه در هر حالت حدّاکثر یک الکترون می­تواند وجود داشته باشد، تعداد کلّ ذرّات N در سیستم برابر است با:

(2-1)

مقدار پتانسیل شیمیائی به گونه­ای است که در هر دما و انرژی، معادله­ی بالا صادق ­باشد. چگالی حالت­ها را می­توان با کاربرد معادله­ی شرودینگر برای الکترون­های غیر اندرکنشی به دست آورد.

جواب این معادله برای الکترون­های آزاد در یک شبکه تناوبی به حجم به صورت زیر است:

با اعمال شرایط تناوبی "بورن ون کارمن[1] "[81]

مقادیر بردارهای موج و ویژه مقادیر انرژی به صورت زیر به دست می­آید:

(2-2)

که مقادیر را اختیار می­کنند. از آنجا که بازه­ی بین دو مقدار مجاز بردار موج برابر است()، در این صورت حجمی از فضای وارون که حتماً یک نقطه را در خود جای داده(شکل2-1) برابر است با

(2-3)



شکل2-1 )نمائی از حجم­های فضای وارون که حتماً یک نقطه را در خود جای ­داده­اند.

از طرف دیگر می­توان را به صورت روبرو نوشت:

با جانشینی از رابطه 2-3 رابطه­ی زیر به دست می­آید:


[1] Born-von Karman


مقاله روشهای ساخت محلولها

ساخت محلولها
دسته بندی شیمی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
مقاله روشهای ساخت محلولها

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

ساخت محلولها

بخشی از متن:

1-1- محلول بافر A :

این محلول ، بافر تریس بازی با غلظت mM 50 ،‌8/5=PH می باشد که از محلول استوک آن ،‌با غلظت mM200 به طریقة زیر تهیه شد:

مقدار g22/24 تریس بازی وزن شد و با ml800 آب مقطر در یک بشر یک لیتری مخلوط شد. PH این محلول با استفاده از محلول Hcl ،‌37% تا 8/5= pH پائین آورده شد. سپس حجم نهایی توسط آب مقطر به یک لیتر رسانده شد. محلول استوک بدست آمده ، 4 بار رقیق شد تا محلول بافر A حاصل شد.

2-1- محلول بافر B:

این محلول ، بافر تریس بازی با غلظت mM50 ،‌8/6PH= می باشد که همانند محلول بافر A تهیه شد با این تفاوت که کاهش pH محلول تا 8/6=pH صورت گرفت.

3-1- محلول بافر C:

این محلول ، بافر فسفات سدیم با غلظت mM10،8/6= pH است که از محلول استوک آن با غلظت mM 100به طریقه زیر تهیه گردید:

مقدار g81/35 نمک فسفات دی سدیک و g6/15 نمک فسفات مونوسدیک به همراه ml800 آب مقطر در یک بشر یک لیتری مخلوط شد. سپس pH محلول توسط محلول Hcl، 37% تا 8/6= pH پائین آورده شد و با آب مقطر حجم نهایی محلول به یک لیتر رسانده شد. محلول استوک بدست آمده ، 10 بار رقیق شد تا محلول بافر c بدست آمد.

2- محلولهای االکتروفورز:

1-2- محلول بافر تانک یا الکترود:

این محلول شامل تریس بازی با غلظت M025/0 و گلایسین با غلظت M192/0 ، با 3/8= pH در آزمایشات الکتروفورز بکار گرفته شد. این محلول به حجم یک لیتر به صورت زیر تهیه شد:

مقدار g03/3 تریس بازی و g4/14 گلایسین وزن شده و در یک بشر یک لیتری تا حجم یک لیتر ، آب مقطر به آنها اضافه گردید.

2-2-محلول بافر ژل متراکم کننده (ژل فوقانی):

این محلول با غلظت M5/0 تریس بازی ، 8/6 = pH به طریقة زیر تهیه شد:

مقدار g 1/6 تریس بازی به همراه ml70 آب مقطر در یک بشر مخلوط شد و با کمک محلول Hcl37%، pH آن تا 8/6 کاسته گردید. سپس حجم نهایی محلول با آب مقطر به ml100 رسانده شد.

3-2- محلول بافر ژل جدا کننده (ژل تحتانی):

این محلول با غلظت M5/1 تریس بازی ، 8/8 = pH به طریقة زیر تهیه شد:

مقدار g 2/18 تریس بازی در ml70آب مقطر به حالت محلول درآورده شد و توسط محلول Hcl37% pH آن تا 8/8 کاهش پیدا کرد. سپس حجم نهایی محلول با آب مقطر به ml 100 رسانده شد.


تحقیق در مورد کومارین

تحقیق در مورد کومارین
دسته بندی شیمی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تحقیق در مورد کومارین

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق در مورد کومارین


کومارین[1] یک ترکیب شیمیایی است که سمی و دارای یک بوی شیرین است که در بسیاری از گیاهان وجود دارد. نام شیمیایی آن

1,2-Benzopyrone-2- H-1-Benzopyran-2-one است و دارای ساختار شیمیایی زیر

می باشد.

و به صورت پیش ماده در چندین ماده ضد انعقاد خون از جمله وارفارین وجود دارد.

و در بعضی از لیزرهای رنگی نیزاستفاده می شود. نام کومارین از یک لغت فرانسویcoumarou ‌ گرفته شده است. بیوسنتز کومارین در گیاهان از طریق هیدروکسیلاسیون،‌ گلیکولیز و حلقه ای شدن[2] اسید سینامیک است. کومارین همچنین می تواند در آزمایشگاه از طریق واکنش پرکین[3] بین سالیسیل آ لدهید و انیدرید استیک[4] تهیه شود.

بعضی از مشتقات طبیعی کومارین شامل Umbelliferone‌ (7- هیدروکسی کومارین) و Aesculetin (7 و6 – دی هیدروکسی کومارین) و Herniarin (7- متوکسی کومارین) و psoralen و Imperatorin‌ است.[1]

1-1-2- سمیت کومارین ها

کومارین ها اغلب در محصولات تنباکو و به طور مصنوعی از طریق تعویض و یا جانشینی از گروههای استخلافی در وانیل هم بوجود آمده اند. از اواسط قرن بیستم در بسیاری از کشورهای بزرگ استفاده از کومارین ها به عنوان یک افزوده غذایی ممنوع شده است. زیرا کومارین ها ترکیبات سمی هستند که بر روی جگر و کلیه ها اثر می گذارند هر چند که کومارین ها برای انسانها ها خطرناک هستند اما به عنوان یک سم قوی برای کشتن جانوارن جونده از جمله موشهای خرمایی استفاده می شوند. کومارین ها ترکیبات سمی هستند که ابتدا باعث خون ریزی داخلی و سپس باعث مرگ می شوند. درسال 1978 ایالت متحده آمریکا استفاده از کومارین را به عنوان مواد افزودنی به خوراکی ها ممنوع اعلام کرد چون بررسی ها نشان داد که این ترکیبات باعث سرطان ریه در انسان می شوند.


[1] -coumarin

[2] - cyclisation

[3] - perkin reaction

[4] - acetic anhydride


6 قالب اماده پاورپوینت برای ارائه پایان نامه، پروژه و تحقیق

6 قالب اماده پاورپوینت برای ارائه پایان نامه، پروژه و تحقیق
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1697 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
6 قالب اماده پاورپوینت برای ارائه پایان نامه، پروژه و تحقیق

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

6 قالب اماده پاورپوینت برای ارائه پایان نامه، پروژه و تحقیق

قالب ارائه شده به نحوی طراحی شده است که علاوه بر زیبایی ظاهری (که البته قابل تغییر متناسب با سلیقه شماست) بسیار مناسب برای ارائه پایان نامه، پروژه و تحقیق برای دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد. در طراحی این قالب سعی نموده ایم برای سهولت در دسترسی به موضوعات مورد ارائه منو باری تهیه نماییم تا به صورتی لینک شده با کلیک روی موضوع مورد نظر به آن اسلاید هدایت شد. همچنین با تعریف نمودن دو کلید Home و Exit برای برنامه می توان با کلیک کردن روی آنها به ترتیب به اسلاید اول هدایت شده و از حالت Slid Show خارج شد. همچنین از ویژگی های این برنامه این است که با هدایت شدن از یک اسلاید به اسلاید بعدی، متناسب با موضوع مورد ارائه در هر لحظه رنگ تب آن موضوع تغییر کرده و از بقیه تب ها متمایز خواهد بود به نحوی که حاضرین متوجه خواهند شد شما درباره چه موضوعی صحبت می کنید.


مقاله مشکلات و اختلالات ریاضی و درمان آن

مقاله مشکلات و اختلالات ریاضی و درمان آن
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
مقاله مشکلات و اختلالات ریاضی و درمان آن

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

قسمتهایی از متن:

مقدمه :

مطالعه ، امری بسیار مهم است و یکی از عواملی است که باعث می شود دانش آموزان دچار افت تحصیلی شوند، مشکلاتی است که در امر مطالعه دارند . بارها والدین ، مربیان و خود دانش آموزان می پرسند: چگونه باید مطالعه کرد؟ گاهی نیز روشهای مطالعه خود را مورد بررسی وارزیابی قرار می دهند و درصدد بهبود شیوه های مطالعۀ خود بر می آیند . اما این امر زمانی تحقق پیدا می کند که آنها بر صحت و سقم روش های مطالعۀ خود وقوف یابند . از سوی دیگر یکی از اموری که باید به نحو جدی بدان پرداخت و متأسفانه کم تر مورد توجه قرار می گیرد ،آشنا کردن شاگردان با شیوه های مطالعه کردن و نحوۀ یاد گرفتن مطالب است.

شاید اغراق آمیز نباشد اگر بگویم که تمامی معلمان و دبیران دلسوزی که سالها در خدمت آن بزرگواران تلمّذ کرده ایم ، بارها تأکید می کردندکه باید مطالعه کنید ، اما به ما کم تر شیوۀ مطالعه کردن را می آموختند . به هر حال هر یک از دانش آموزان هم به گونه ای مطالعه می کرد ، یکی راه می رفت و مطالعه می کرد ، دیگری بلند بلند می خواند ، دانش آموز دیگر مطالعه خود را از کتابهای آسان شروع می کرد و چون به کتابهای دشوار می رسید دیگر توان خواندن نداشت و یکی به طور مداوم می خواند و خسته می شد . ...

...

17- قطع یکبارۀ کمکهای درسی در حین مطالعه

برخی از دانش آموزان از بدو ورود به مدرسه در کنار مادران به مطالعه می پردازند. یعنی از ابتدا این امکان را می یابند که به هنگام درس خواندن و مطالعه کردن از والدین خود و به ویژه مادران بهره بگیرند. چون این وابستگی شدت می یابد ، فرزند خانواده به این امر عادت می کند . لذا اولاً بدون حضور مادر یا پدر مطالعه نمی کند، ثانیاً با قطع کمکهای آنها به مطالعه رو نمی آورد و رفته رفته دچار افت تحصیلی می شود.لذا همواره به مادرانی که فرزندشان در کلاس اول دبستان است ، توصیه می شود که بچه های خود را به این گونه امور عادت ندهند ، چرا که ترک عادت برای آنان امری دشوار است و معمولاً دیده می شود که وقتی کمکهای والدین قطع می شود ، آنها نیز افت می کنند .

برای پیش گیری از افت تحصیلی فرزندان در مطالعه باید به گونه ای عمل کرد که آنها حالت اتکایی به هنگام مطالعه پیدا نکنند و در صورت شکل گیری حالت اتکایی ، نباید کمکها یکباره قطع شود، بلکه قطع کمکها باید تدریجی صورت بگیرد ، یعنی این امر در سنین بالاتر تحقق یابد . حتی در سالهای دورۀ راهنمایی نیز قطع کمکها به صورت یکباره منجر به افت تحصیلی جدی فرزندان شده است لذا باید کمکهای مادر به تدریج کاهش یابد .


پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی

پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2025 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
پاورپوینت  فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی


پاورپوینت طراحی و مدیریت خط مشی های بازاریابی جهانی

پاورپوینت طراحی و مدیریت خط مشی های بازاریابی جهانی
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 496 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
پاورپوینت طراحی و مدیریت خط مشی های بازاریابی جهانی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

پاورپوینت طراحی و مدیریت خط مشی های بازاریابی جهانی

nصنعت جهانی: صنعتی است که در آن جایگاه های استراتژیک رقبا در بازارهای عمده جغرافیای یا ملی اساسا" تحت تاثیر جایگاه جهانی آن قرار می گیرد. nیک شرکت جهانی شرکتی است که در بیش از یک کشور فعالیت می کند و در زمینه های تحقیق وتوسعه ،تولید، تدارکات، بازاریابی وامور مالی هم ازنظر هزینه هم از نظر شهرت و اعتبار به مزایایی دست می یازد که رقبای او که فعالیت های آن ها محلی است از آن

nمواجه شدن با مشکل به دلیل سر در نیاوردن شرکت از رجحان های خارجی در تهیه کالای رقابتی.

فیلیپس/ کوکاکولا/اس سی جانسون

nعدم درک درست از راه و رسم و فرهنگ یا دانش کسب و کار خارجی برای بر خورد مؤثر با افراد خارجی nتحمل خسارات به دلیل ندادن بهای لازم به ضوابط و مقررات خارجی nفاقد مدیران با تجربه بین الملل nمصادره اموال در رویدادی نظیر یک انقلاب nتغییر قوانین تجاری کشور خارجی ●

محروم اند.

nافزایش شرایط سرمایه گذاری و مخاطرات / افزایش سود آوری بالقوه شرکت (حذف واسطه ها) nانواع راههای صادرات مستقیم: ¨دایره یا بخش صادرات داخلی: فروشندگی واقعی: یک مدیر فروش صادراتی ¨شعبه فروش خارج از کشور: امکان حضور بیشتر در بازارهای خارجی و اعمال کنترل بهتر ¨نمایندگی فروش صادراتی سیار: اعزام نماینده به خارج ¨نمایندگان یا واسطه های خارج از کشور: استخدام نمایندگان یا واسطه های خارجی.

یکی از بهترین راه های شروع یا بسط و گسترش فعالیت های صادراتی، حضور در نمایشگاه های بین المللی است


مقاله مشکلات نوجوانان در بلوغ (عاطفی، جنسی، اجتماعی، درسی)

مقاله مشکلات نوجوانان در بلوغ (عاطفی، جنسی، اجتماعی، درسی)
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مقاله مشکلات نوجوانان در بلوغ (عاطفی، جنسی، اجتماعی، درسی)

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

مطالب:

مقدمه

مشکلات درسی در دوره بلوغ

تصویری از مشکلات درسی:

برخی از مشکلات درسی و آموزشی این دوره عبارتند از:

شیوه های حل مشکلات درسی و آموزشی

مشکلات عاطفی دوره ی بلوغ

تصویری از مشکلات عاطفی بلوغ

مسائل جنسی مربوط به بلوغ

تصویری از مشکلات جسمی بلوغ

مشکلات شخصیتی نوجوان

عوامل مؤثر در پدیدآیی مشکلات شخصیتی

مشکلات اجتماعی نوجوان

تصویری از مشکلات اجتماعی نوجوانان

مشکلات خانوادگی نوجوان

تصویری از مشکلات خانوادگی نوجوان

مشکلات دینی و اخلاقی نوجوان

تصویری از مشکلات دینی و اخلاقی

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

قسمتهایی از متن:

مشکلات درسی نوجوانان در دوران بلوغ

مقدمه

دگرگونی ها و پیشرفت جوامع بشری به گونه ای است که اگر نهادهای تعلیمی و تربیتی بازنگری و بهسازی اجزاء خود را مورد توجه جدی قرار ندهند، سیل تحولات سبب تخریب بنیادهای اساسی اندیشه و عمل آنان خواهد گردید. نظام آموزش و پرورش سرزمین اسلامی ایران می تواند با تکیه بر مبانی و اصول متخذه از فرهنگ غنی اسلامی و باز سازی و بهبود مستمر برنامه ها و اقدامات آموزشی و پر ورشی اهتمام نموده و بارش باران تحولات را در مسیرهای سالم زندگی و اصلاح هدایت نماید تا ثمره شیرین آن که ساختن نسلی مومن،اندیشمند و پویا در قرن آینده است،رخ نموده وآثار خوشایند تغییرات بهینه در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم به ویژه نسل جوان آشکار گردد.

رویکرد تلفیق و فرآیند پیوند پرورش با آموزش از جمله مسایل و ضروریاتی است که در تغییر و تحولات جدید نظام آموزش و پرورش باید مورد توجه جدی و اساسی قرار گیردتا محاسن و معایب آن با روند پویا در برنامه عمل و محتوی اعمال گردد. آنچه مسلم است جهت دستیابی به آرمان های تلفیق آموزش و پرورش ، در حوزه صف و ستاد باید پیش بینی شود تا ضرورت این امر مورد کارشناسی قرار گیرد و نتیجتا امر تلفیق به شکل بهتر در هر حوزه آموزشی و پرورشی صورت پذیرد. ..

...