چگونه توانستم دانش آموزانم را به رعایت بهداشت و نظافت ترغیب کنم ؟

بهداشت و نظام
دسته بندی اقدام پژوهی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
چگونه توانستم دانش آموزانم را به رعایت بهداشت و نظافت ترغیب کنم ؟

فروشنده فایل

کد کاربری 11021
کاربر

چکیده 1

مقدمه 2

بیان مسئله و توصیف وضع موجود 2

پیشینه و تاریخچه موضوع 3

اهمیت بهداشت مدارس 3

تعریف بهداشت مدارس 4

هدف کلی اقدام پژوهی 4

گرد آوری شواهد یک 5

راه حل های پیشنهادی 5

انتخاب راه حل 5

گرد آوری شواهد 2 6

راهبردهای اساسی برای تحقق اهداف بهداشت مدارس 7

اصول کلی خدمات بهداشت مدارس 8

آموزش بهداشت مدارس 8

مراقبت بهداشتی و درمانی دانش آموزان 9

آموزش بهداشت در مدارس 9

اهداف آموزش بهداشت مدارس 9

سازماندهی و روش های آموزش بهداشت مدارس 10

نتیجه گیری 12

منابع 13

چکیده

در مدارسی که اصول بهداشتی رعایت می شود (مدارس سالم) دانش آموزان نه تنها توانایی بیشتری برای یادگیری دروس خود دارند، بلکه مطالب بهداشتی ای می آموزند که در تمام عمر به آنها کمک می کند تا از بیماریهای قلبی، صدمات مغزی و یا حتی سرطان پیشگیری کنند.آموزش صحیح بهداشت در مدارس توسط معلمان دوره دیده،باعث افزایش آگاهی دانش آموزان در ارتباط با ارتقاء سطح سلامت و پیشگیری از بیماریها،دسترسی به اطلاعات صحیح بهداشتی، محصولات و سرویسهای بهداشتی، رفتار سالم، توانایی برقراری ارتباط با دیگران،افزایش توانایی تصمیم گیری و تعیین هدف در زندگی می گردد.

مقدمه:

با فرارسیدن سال تحصیلی جدید احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیردار ناشی از حضور دانش‌آموزان در کنار هم در مدارس افزایش می یابد . از همین رو مسئولان بهداشتی و مسئولان مدارس باید تأکید بسیار زیادی بر شست و شوی دست دانش‌آموزان به‌ ویژه هنگام خروج آنها از دستشویی داشته باشند و آموزش‌های صحیح شستن دست به دانش‌آموزان نیز مد نظر قرار گیرد.علاوه بر این ها، والدین باید به فرزندان دانش‌آموز خود بیاموزند که قوانین مدرسه را بشناسند و به آن احترام بگذارند. وسایل شخصی مانند لیوان و دستمال را هر روز به همراه خود به مدرسه ببرند

بیان مسئله و توصیف وضع موجود

در آموزشگاه کمیل در مقطع چهارم مشغول به خدمت هستم بیشتر دانش آموزان بهداشت فردی را رعایت می نمودند ولی در بین آن ها دانش آموزانی داشتم که بسیار نامرتب و کثیف بودند و بوی آزار دهنده داشتند و این مسئله باعث شده بود که ارتباط آن ها با بچه ها مختل شود و اعتماد به نفس خود را از دست داده بودند.از آنجا که بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت کودک دارد و دانش آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن دانش ها، نگرش ها و

رفتارهای جدید را می‌آموزد این رفتارها علاوه بر تاثیر بر سلامت فردی، نقش تعیین کننده در سلامت خانواده و جامعه دارد. اینجانب تصمیم گرفتم برای توسعه سلامت دانش آموزان آن ها را به رعایت هر چه بیشتر بهداشت فردی علاقه مند سازم.

پیشینه و تاریخچه موضوع

توجه به اهمیت و پرورش بهداشت مدارس در کشورهای مختلف جهان همزمان نبوده است و از نظر تاریخی کیفیت عمل و برنامه ریزی و فعالیت های بهداشت مدارس در کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد. شاید اولین اقدام در زمینه بهداشت مدارس مربوط به کشور فرانسه باشد، این کشور همراه طرح آموزش علمی خود در سال 1793 میلادی ماده ای را در رابطه با بهداشت مدارس و انتخاب یک نفر پزشک به عنوان مسئول بهداشت مدارس به تصویب رساند

اهمیت بهداشت مدارس

مدرسه به عنوان یک ساختار اجتماعی، برای آموزش، محیطی را فراهم می‌نماید که کودک در آن سال های حساس زندگی خود را سپری می‌کند. هنگامی که کودک، دبستان را آغاز می‌کند شش سال از عمرش گذشته است و از محیط خانه به واحد اجتماعی مدرسه وارد و با محیط و با خطرات تهدید کننده سلامتی، تماس بیشتری پیدا می‌کند


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش ارتباط بین اصول ارگونومی و استرس

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش ارتباط بین اصول ارگونومی و استرس
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش ارتباط بین اصول ارگونومی و استرس

فروشنده فایل

کد کاربری 25211
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

مقدمه:.. 15

2-1-2) تعاریف استرس.. 18

2-1-3)نظریه ارزیابی شناختی استرس( لازاروس ):.. 22

2-1-4) منابع استرس شغلی:.. 24

2-1-5)) نشانه ها و علایم استرس شغلی.. 25

2-1-6) شیوه های مقابله با استرس:.. 26

2-1-7) ارگونومی.. 28

2-1-8) ارگونومی چیست؟.. 29

2-1-9)) روان‌شناسی مهندسی.. 31

2-1-10) فیزیولوژی کـار.. 31

2-1-11)مقیاس فشار فیزیولوژیکی.. 32

2-1-12)آهنگ مصرف اکسیژن.. 33

2-1-13) علـم بیومکانیک.. 33

2-1-14) آنتروپومتری.. 33

2-2)مباحث پژوهشی.. 36

2-2-1)پژوهشهای داخل کشور.. 37

2-2-4)پژوهشهای خارج از کشور.. 38

2-3)چارچوب نظری پژوهش:.. 40

چارچوب نظری تحقیق.. 44

مقدمه:

در این فصل از پزوهش ابتدا به تعریف کلی استرس پرداخته و تاریخچه علمی استرس تشریح می گردد و پس از آن تعاریع صاحبنظران مختلف از استرس و شیوه های مقابله با آن اشاره می شود, در ادامه به بیان تعاریف مختلفی از ارگونومی پرداخته می شود و متغیرهای ارگونومی تشریح می گردد.

همچنین جداول تئوریهای مرتبط با استرس و ارگونومی و جدول خلاصه شده نظریات و کارهای تحقیقاتی کاربردی انجام شده در ارتباط با پژوهش آمده است, در انتهای فصل نیز به چارچوب نظری پژوهش اشاره شده است.

2-1) مباحث نظری

در این قسمت از پژوهش ابتدا به بررسی استرس شغلی، تاریخچه، تعاریف مفاهیم، عوامل موثر بر آن علایم و نشانه ها و در آخر راهبردهای مقابله با استرس خواهم پرداخت.

2-1-1) بررسی تاریخچه علمی استرس:

کلود برنارد بیولوژیست بزرگ فرانسوی قرن نوزدهم خاطر نشان کرده است که محیط داخلی بدن ما بایستی هماهنگی لازم را حفظ کند برای مثال تامین نیازهای حیاتی فشار خون پیوسته در حال تغییرات وبه همین ترتیب جریان قلب، مقدار اکسیژن و مواد غذایی در خون هماهنگ عمل می کند اما اگر هر یک از این ها بیش از اندازه تغییر کند بدن قادر به تحمل آن نبوده و حتی منجر به مرگ می گردد. بررسیهای دکتر کلود برنارد توسط والتر بی کانون فیزیولوژیست دانشگاه هاروارد تکمیل شد و دکتر کانون در بررسیهای خود به این نتیجه رسید که اگر تغییری از حد معینی تجاوز تجاوز کند، نظام بدن تعدیلات لازم را بعمل می آورد و از این جهت اعمال کوچک اما زیادی برای جلوگیری از گسترش تغییرات اصلی بوقوع می پیونددند.البته دکتر کانون به نحوه واکنش های بدن در مواقع اظطراری توجه داشت. وی در یکی از آزمایش هایش به مطالعه بر روی عکس العمل های یک گربه به هنگام روبرو شدن با یک سگ پرداخت، او مشاهده کرد که آدرنالین خیلی زود در جریان خون وارد شد و ضمنا واکنش شدیدی در سیستم عصبی سمپاتیک بوجود آمد. کانون تا آن زمان به این امر واقف نبود که این سیستم با ترشح تقریبا یکسان هورمونی به نام نورآدرنالین عمل می کند. این دو هورمون سبب تغییرات متنوعی بدین صورت می شوند که سرعت گردش خون گربه بالا می رود ،میزان قند خون بالا رفته ،مکانیزم لخته شدن خون تسریع می شود،عمل عضلانی تقویت و تنفس تند و سلول های خونی از مخزن ذخیره خود وارد جریان خون شده ضمنا حواس پنج گانه حساس تر می شوند .عوامل فوق الذکر بدن را برای فعالیت های لازم هماهنگ کرده و از آسیب مصون می دارند.(بلوکراس،1371: 17)می توان گفت که واکنش بدن در حین استرس نیز شبیه فرایند بالا است.


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش استراتژی های اکتساب تکنولوژی

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استراتژی های اکتساب تکنولوژی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 482 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استراتژی های اکتساب تکنولوژی

فروشنده فایل

کد کاربری 25211
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

2- مرور ادبیات.. 9

2- 1- مقدمه.. 10

2- 2 فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی.. 10

2- 2- 1 کشف و شناسایی تکنولوژی های مرتبط.. 11

2- 2- 2- انتخاب تکنولوژی های مورد نیاز بنگاه.. 13

2- 2- 3- اکتساب تکنولوژی.. 13

2- 2- 4- فرایند بکارگیری تکنولوژی.. 14

2- 2- 5- فرایند حفاظت از تکنولوژی.. 14

2- 3- استراتژی های اکتساب تکنولوژی.. 15

2- 4- شناسایی معیارهای اثرگذار بر اکتساب تکنولوژی.. 16

-5-2 جوانب مختلف استراتژی های اکتساب حوزه فناوری اطلاعات.. 23

2- 6- عوامل موثر در برون سپاری فناوری اطلاعات در حوزه اکتساب تکنولوژی 24

2- 7- سوالات کلیدی در برون سپاری فناوری اطلاعات.. 27

1-7-2 اهداف استراتژیک حامیان برون سپاری در فناوری اطلاعات.. 27

2- 7- 2- الزامات استراتژیک فناوری اطلاعات در برون سپاری.. 28

2- 7- 3- بینشی برای مجریان.. 29

2- 7- 4- ریسک های برون سپاری در اکتساب تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات.. 29

2- 7- 5- عوامل تعیین کننده موفقیت در برون سپاری فناوری اطلاعات 31

2- 7- 6- قابلیت های مشتریان و تامین کنندگان.. 35

2- 8- منبع یابی های مختلف: برون سپاری بیرونی، تدارک خدمات کاربردی و برون سپاری فرایندهای کسب و کار.. 37

2- 8- 1- برون سپاری بیرونی.. 37

2- 8- 2- تدارک خدمات کاربردی.. 38

2- 8- 3- برون سپاری فرایندهای کسب و کار.. 40

2- 9- جمع بندی مرور ادبیات.. 41

2- 10- مدل مفهومی استخراج شده از مرور ادبیات.. 44

2- 11- جمع بندی.. 45

مرور ادبیات

مقدمه

فرایند توسعه تکنولوژی از طریق دو بستر اصلی شکل می گیرد که عبارتند از فرایند انتقال تکنولوژی و فرایندایجاد تکنولوژی. فرایند انتقال تکنولوژی شامل مراحل کسب، جذب، بومی سازی و اشاعه تکنولوژی است و بر دانش و تکنولوژی منابع خارج از سازمان استوار است، در حالی که ساخت تکنولوژی با تکیه بر توانایی های داخلی بنگاه صورت می پذیرد.اکتساب تکنولوژی یکی از مراحل مشترک در هر دو روش توسعه تکنولوژی به حساب می آید. کسب تکنولوژی اشاره به دانش مورد نیاز بنگاه دارد تا محصولات جدید تولید شود و یا فرایندهای جدید به کار رود. این دانش ممکن است از داخل کشور یا از منابع خارجی تامین شود و ممکن است شامل خرید کالاهای سرمایه ای و یا نرم افزار باشد. گزینه های مورد نظر برای اکتساب تکنولوژی را می توان به اکتساب، ادغام، لیسانس دهی، سرمایه گذاری مشترک، R&D مشترک، قرارداد R&D ،اتحاد، برون سپاری و کنسرسیوم اشاره نمود(Khalil Tarek, 2000)(Lee,H et al,2008). تمامی روش های فوق را می توان در قالب سه روش کلی دسته بندی نمود که شامل ساخت، خرید و ساخت یا خرید است. انتخاب روش های مناسب برای کسب تکنولوژی یکی از چالش هایی است که سازمان ها همواره با آن درگیر هستند. یکی از تصمیمات استراتژیک کلیدی در ساختاربندی استراتژی های تکنولوژی، چگونگی اکتساب تکنولوژی های مورد نظر برای شرکت ها می تواند باشد(Chisea V,2001).ساختارهای کارا و اثربخش در استراتژی های تکنولوژی به عنوان یکی از عوامل ساخت مزیت رقابتی در سازمان است(Lee,H et al,2008). در این فصل به تبیین عوامل موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی به صورت عام و سپس به صورت تخصصی به تشریح بازیگران موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی و روش های برون سپاری در صنعت فناوری اطلاعات پرداخته می شود.


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش استراتژی‌ های تقسیم سود

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استراتژی‌ های تقسیم سود
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استراتژی‌ های تقسیم سود

فروشنده فایل

کد کاربری 25211
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

1-2- مقدمه. 17

2-2- استراتژی‌های تقسیم سود. 20

3-2- جانمایی استراتژی تقسیم سود. 21

4-2- خط مشی تقسیم سود و چرخه عمر شرکت. 22

5-2- اهداف سیایت تقسیم سود. 23

6-2- عوامل موثر بر سیاست تقسیم سود. 24

1-6-2- نقدینگی. 24

26-2- بازپرداخت بدهی ‌ها. 24

36-2- ثبات سودآوری. 25

46-2- سیاست تقسیم سود رقبا. 25

56-2- علایق سرمایه گذاران. 25

66-2- سود آوری فرصت‌های آتی. 26

76-2- الویت های مالیاتی. 26

86-2- الزامات قانونی. 27

96-2- تأثیرات هشدار دهنده. 27

106-2- ملاحظات هزینه‌ای. 28

116-2- تورم. 28

126-2- کنترل. 28

136-2- هزینه‌های نقل و انتقال و تقسیم پذیری سهام. 29

146-2- هزینه‌های مربوط به انتشار سهام جدید . 29

156-2- توانایی استقراض . 30

166-2- فرار از مالیات به سبب انباشت نامعقول سود. 30

176-2- نرخ رشد و توسعه شرکت. 31

186-2- تأثیر دوره تجاری. 31

196-2- نوع شرکت. 31

206-2- هزینه نمایندگی . 32

216-2- درجه اهرم مالی. 32

72- تعیین سیاست تقسیم سود. 33

1-7-2- سیاست تقسیم باقیمانده سود. 33

2-7-2- ثبات سود نقدی. 34

3-7-2- سیاست سود نقدی بینابین. 34

8-2- سود سهام در مقابل عایدات سرمایه‌ای. 35

9-2- تئوری‌های مطرح در حوزه سیاست تقسیم سود. 36

1-9-2- نظریه نامربوط بودن تقسیم سود. 36

2-9-2- نظریه پرنده در دست. 38

3-9-2- نظریه ترجیح مالیاتی. 39

10-2- عواملی که سود نقدی کم را توجیه می‌کنند. 39

11-2- عواملی که سود نقدی زیاد را توجیه می‌کنند. 40

12-2- نظریات توجیه کننده مقدار سود تقسیمی. 40

13-2 شیوه‌های پرداخت سود سهام. 41

1-13-2- پرداخت سود نقدی. 42

2-13-2- پرداخت سود تعهد شده. 42

3-13-2- پرداخت سود سهمی. 42

4-13-2- تجزیه سهام. 43

14-2- رابطه پروژه‌ها و جریان نقد شرکت با سیاست تقسیم سود. 43

15-2- مطالعات تجربی در کشورهای مختلف. 45

16-2- مطالعات تجربی در ایران. 55

17-2- خلاصه 60

ل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقی

1-2- مقدمه

شاید بتوان سه مفهوم بنیادین را لایه‌های اصلی مالی شرکتی تلقی کرد. سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و سود نقدی؛ و هدف بیشینه کردن ارزش شرکت که هسته‌ی اصلی تئوری مالی شرکتی می‌باشد. سرمایه‌گذاری تعیین می‌کند شرکت در چه منابعی باید سرمایه‌گذاری کند، تأمین مالی ترکیب منابع لازم جهت سرمایه‌گذاری را مشخص می‌نماید و سود نقدی به این پرسش که چه میزان از سود باید مجدداً سرمایه‌گذاری شده و چه مقدار باید به سهامداران شرکت پرداخت شود، پاسخ می‌دهد. اگر سرمایه‌گذاری‌هایی که حداقل نرخ بازده را تأمین کنند، وجود نداشته باشد، سود به مالکان شرکت پرداخت می‌شود. (Damodaran,2004)

سود نقدی به صورت نقد پرداخت می‌شود و همه افراد به آن علاقمندند. حال سؤال این است که آیا شرکت باید سود را به صورت نقدی به سهامداران بپردازد یا اکنون پول نقد را سرمایه‌گذاری کند و بعداً سود آن را بپردازد؟ بنابراین سیاست تقسیم سود، الگوی زمانی پرداخت سود است. در این زمینه سؤالی که اهمیت خاص دارد این است که شرکت اکنون چه درصدی از سود را باید تقسیم کند؟ این همان سؤال سیاست تقسیم سود است. (Ross,et. al. ,2002)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 4
فرمت فایل docx
حجم فایل 1373 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 25211
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست مطالب

بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک

12

2-1- مقدمه

12

2-2- تبیین و بسط مفهوم شهرداری الکترونیک

13

2-3- کارکردهای فناوری اطّلاعات در شهرداری الکترونیکی

15

2-4- ویژگی های یک شهرداری الکترونیکی کارآمد

17

2-5- زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرداری الکترونیک

19

2-6- مزایای کلی شهرداری الکترونیکی

19

عنوان

صفحه

بخش دوم: طراحی، ساخت و فرآیند استقرار شهرداری الکترونیک

21

2-7- طراحی و ساخت شهرداری الکترونیکی

21

2-8- متدلوژی پیاده سازی و تکامل شهرداری الکترونیکی

22

2-9- فرآیند راهبردی در استقرار پروژه شهرداری الکترونیکی

23

2-10- مقوله امنیت در شهرداری الکترونیک

24

بخش سوم: رویکرد الگوبرداری

25

2-11- مقدمه

25

2-12- معرفی چند شهر الکترونیکی نمونه در سطح دنیا

26

2-12-1- شهر الکترونیکی بریزبان

27

2-12-2- شهر الکترونیکی بوستون

28

2-12-3- شهر الکترونیکی ایندیاناپلیس

30

2-12-4- شهر الکترونیکی لندن

30

2-12-5- شهر الکترونیکی تورنتو

33

2-13- بحث و بررسی برنامه های راهبردی شهرهای مختلف جهان برای تحقق شهرداری دیجیتالی

34

2-13-1- شهرداری دیجیتالی شهر تورنتو

34

2-13-2- شهرداری دیجیتالی شهر لندن

36

2-13-3- شهرداری دیجیتالی شهر هنگ کنگ

38

2-13-4- شهرداری دیجیتالی شهر سئول

39

2-13-5- شهرداری دیجیتالی شهر کوالالامپور

40

2-13-6- شهرداری دیجیتالی شهر سنگاپور

42

2-13-7- شهرداری دیجیتالی شهر نیویورک

43

2-14- مقایسه وتحلیل شهرداری های دیجیتالی برتر

44

عنوان

صفحه

2-15- نمونه هایی از شهرداری های ایران که در راه الکترونیکی شدن گام برداشته اند

48

2-15-1- شهرداری‌ الکترونیکی اصفهان

48

2-15-2- شهرداری ‌الکترونیکی مشهد

52

2-15-3- شهرداری ‌الکترونیکی تبریز

53

2-15-4- شهرداری ‌الکترونیکی کازرون

57

2-15-5- شهرداری الکترونیکی مرند

58

بخش چهارم: ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

61

2-16- مقدمه

61

2-17- مفهوم بسترهای توسعه الکترونیکی

62

2-18- اهداف مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

63

2-19- اهمیت ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

64

2-20- محورهای اصلی بسترهای توسعه الکترونیکی

65

2-21- مولفه‌های بسترهای توسعه الکترونیکی

66

2-22- فرآیند مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

67

2-23- ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

68

بخش پنجم: پیشینه تحقیق

71

2-24- جمع بندی فصل

75

بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک

2-1- مقدمه

امروزه با ورود به هزاره سوم و شروع عصر مجازی و با قدم نهادن به حیطه نانو تکنولوژی و ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، جوامع دچار تغییرات بنیادین و اساسی شده‌اند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله فناوری اطلاعات نیز یک فرصت انکار ناپذیر است. شهر الکترونیک، دسترسی الکترونیکی شهروندان به شهرداری، ادارات دولتی، بنگاه‌های اقتصادی و کلیه خدمات شهری به صورت شبانه روزی را فراهم می‌کند. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمان‌های شیشه‌ای است به طوری که تمام کارکردها و هدف‌های سازمان به طور شفاف قابل ملاحظه باشد، این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتی برخوردار است به صورتی که می‌توان از طریق کامپیوتر با خانه‌ها، مدارس، ادارات، دوستان و غیره ارتباط برقرار کرد.

از طرف دیگر در حالتی خاص تر مفهوم شهرداری الکترونیک به میزان زیادی با مفهوم شهرالکترونیک عجین است. شهرداری سازمانی است که وظیفه ساماندهی و رسیدگی به امور شهر را به عهده دارد. این امور شامل کلیه امور مربوط به ساخت و ساز٬ حمل و نقل و ترافیک٬ نظافت٬ فضای سبز و... می شود. در واقع شهرداری مجموعه ای از ساز و کارهای مرتبط و درگیر با شهر و شهرنشینی است که هدف از این ساز و کارها تامین و رفع نیازهای مادی و معنوی شهروندان است. شهرداری ها یکی از مهمترین ارکان نهادهای دولتی هستند که به نوعی بیشترین ارتباط مردم در زمینه‌های امورات دولتی با این سازمان است، از این لحاظ پل ارتباطی خوب بین شهروندان و ارگان دولتی است و امکان مشارکت مردم را در فرآیندهای مدیریت شهری فراهم می‌سازد. شهرداری الکترونیک امکان دسترسی شهروندان به پایگاههای داده خدمات شهرداری، به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته را فراهم می‌آورد. شهرداری الکترونیک با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، با تغییر در معماری ساختار خود و با ساده سازی رویه‌ها و قوانین و مهندسی مجدد فعالیت‌ها و شفافیت رویه‌ها و ارتباط موثر با شهروندان، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت قابل دسترس و امن به شهروندان ارایه می‌کند. از این طریق نه تنها مدیریت دولتی به شکل مناسبت‌تری اعمال می‌شود بلکه فاصله بین دولت و شهروند کم شده رضایت‌مندی شهروندان از خدمات دولتی متمرکز افزایش یافته و مفهومی چون شهر الکترونیکی در جامعه نقش می‌گیرد. از آنجایی که شهرداری‌ها قسمت عمده‌ای از فعالیت سازمان‌ها را در شهر‌ها عهده‌دار و در هر نوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مدیریت شهری، سهم عمده‌ای را دارا هستند، می‌توانند کانون راه رسیدن به شهر الکترونیکی باشند.


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 568 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی

فروشنده فایل

کد کاربری 25211
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

2-1- مقدمه 19

2-2- تاریخچه 21

2-3- معرفی مدل‌های سرآمدی 25

2-3-1- مدل جایزه دمینگ 25

2-3-1- 1- انواع جایزه دمینگ... 26

2-3-1-2- معیارهای مدل دمینگ... 26

2-3-2- مدل جایزه مالکوم بالدریچ 27

2-3-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM) 29

2-3-3-1- ویرایش 2010 EFQM...

2-3-3-2- روزشمار مدل EFQM در یک نگاه 31

2-3-3-3-تغییرات اصلی در عناوین توانمندسازها ونتایج ویرایش های 2003 و2010. 32

2-3-3-4- معرفی محورهای مدل جایزه ملی کیفیت اروپا(EFQM). 35

2-4- ارکان مدل‌های تعالی سازمانی (EFQM) 37

2-4-1- توانمند سازها 37

2-4-2- نتایج 51

2-5- دلایل استفاده سازمان‌ها از مدل EFQM 60

2-6- درچه سازمان‌هایی EFQM بکار گرفته شده است؟ 60

2-7- مدل تعالی سازمانی در ایران 62

2-8- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (مدل 2003) 64

2-9- معرفی اصول 8 گانه بنیادین تعالی (ویرایش 2010) 70

2-10- مطالعات انجام شده: 72

2-10-1- تحقیقات داخلی : 72

2-10-1-1جلودار ممقانی (1385). 73

2-10-1-2-قمصری، بهبود روش‌های کار وبهره وری سازمانی براساس اصول الگو. 73

2-10-1-3- شرکت قطعه ساز وابسته به صنعت خودرو اظهار نامه EFQM سال 1385. 74

2-10-2- مطالعات خارجی 74

2-10-2-1- مطالعه موردی شرکت موتورولا. 76

2-10-2-2- دون لیزبرن ایرلند 76

2-10-2-3- شرکت ان اس کی (انگلستان). 76

2-10-2-4- بالتر وبندل (2005)،. 77

2-10-2-4-شرکت نوکیا (NOKIA). 77

2-11- ارزیابی عملکرد شرکت‌ها 79

2-1- مقدمه

مدل‌های تعالی سازمانی ابزاری جامع و مناسب برای سنجش عملکرد سازمان بشمار می‌آیند که کنترل و بهبود را تسهیل می‌کنند، سازمان‌ها به دنبال رشد و پیشرفت می‌باشند و برای ارزیابی میزان موفقیت سازمان در دست‌یابی به اهداف باید سازمان را بر اساس چشم انداز, استراتژی, برنامه‌های استراتژیک و اهداف بلند مدت مورد ارزیابی قرار داد. دیگر نمی توان سازمان را بر اساس نتیجه‌ی نهایی آن مورد سنجش قرار داد. از آنجا که یک محصول نهایی به تنهایی بیان گر نحوه‌ی عملکرد سازمان نیست، برای ارزیابی کیفی سازمان باید نتایج و فرایند‌ها را در کنار هم مورد توجه قرار داد (فوینتس و همکاران،2004)

مدل تعالی سازمانی چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها در دو حوزه ی فرایند‌ها و نتایج حاصل از این فرایند‌هاست (اسپاین،و سیک 1999).

در نتیجه مدل تعالی سازمانی مدلی مناسب برای ارزیابی عملکرد کیفی سازمان است.دستاورد‌های حاصل از ارزیابی در این مدل شامل نقاط قوت سازمان و زمینه‌های قابل بهبود آن که برای دست‌یابی بهبود فهرستی از برنامه‌های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می‌کند.( اسپاین،سیک 1999).

این ابزارها با توجه به دسته بندی سیمونز از اهرم‌های کنترل در دسته سیستهای کنترل تشخیصی جای می‌گیرد (سیمونز، 1988) بررسیها هم نشان می دهد استفاده از مدل‌های تعالی سازمانی در بهبود عملکرد سازمان‌ها موثر بوده است (کریستین سن، جول 1999) با توجه به قوت اینگونه مدل‌ها بسیاری از کشورها از مدل تعالی سازمانی به عنوان مبنایی برای تدوین جایزه‌های کیفیت و بهره وری در سطح ملی استفاده کرده اند که مقیاسی را برای مقایسه شرکت‌ها در سطح ملی دست می دهد (مشبکی، اصغر 1385) در سال‌های اخیر در کشور ما نیز این ابزارها اقبال ویژه ای یافته اند و سازمان‌های ایرانی هم ( مانند شرکت‌های خودرویی وفولادی ) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا (مدلEFQM)را که متداولترین مدل‌های تعالی در سطح جهان است(هیکز، 1997) به عنوان مبنای سنجش و مقایسه عملکرد و کارایی خود مورد استفاده قرار داده اند

با گذشت زمان و اهمییت یافتن مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر و سرمایه‌های انسانی، ابعاد دیگری هم در نظام‌های سنجش عملکرد مورد توجه قرارگرفت. ازاینرو تلاش‌هایی درراستای جستجوی کیفیت درهمه سطوح سازمان وهمه بخش‌های زنجیره ارزش انجام گرفت که ‍‍‍پیدایش استانداردهای سری ایزو9000 دستاورد چنین دیدگاهی بود. هرچند با پیچیده تر شدن فضای کسب و کار، سازمان‌های نیازمند سازو کارهای جامع تری بودند (تیلر، 1995) و (مونستد، نونز، 2000)

مدل‌های تعالی سازمانی با هدف اندازه‌گیری عملکرد کلان سازمان همراه با نگرش فراگیر به تمامی ابعاد سازمان و در بر گرفتن همه ذی نفعان ابداع شدند. نمونه ای از این مدل‌ها، جایزه دمینگ در آسیا، مدل مالکوم بالدریچ در آمریکا ومدل EFQM است، جوایز کیفیت بسیاری در سراسر دنیا با الهام از این مدل‌ها توسعه یافته اند. شایان ذکر است از آنجا که گستره فعالیت سازمان‌ها جهانی شده وهمگی از شرایط کم وبیش همانندی در رقابت برخودارند، این مدل‌ها نیز در ویرایش‌های تازه خود تا اندازه زیادی همگرا شده اند و مفاهیم وارزش‌هایی که به کار می‌گیرند به همدیگر نزدیک شده است (نجمی، منوچهر و حسینی سیروس، 1382)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 277 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 25211
کاربر

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقدمه………………………………….. 20

بخش اول:

1-1- سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور……….. 21

1-2- پیام آرم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.. 21

1-3- فلسفه آموزش………………………… 22

1-4- اهـداف و نـگـرش سـازمـان…………….. 22

1-5- تعریف آموزشهای فنی و حرفه ای…………. 23

1-6- اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای….. 24

1-7- ضرورت توجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای 26

1-8- آموزش، مهارت و اشتغال……………….. 27

1-9- آثار تحولات جدید اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای………………………………………. 29

1-9-1- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در سیاست.. 31

1-9-2- نقش فرآیندی (Process role) آموز های فنی و حرفه ای 31

1-9-3- نقش جامعه پذیری سیاسی آموزش های فنی و حرفه ای 32

1-10- لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای 33

1-10-1- آلمان…………………………… 33

1-10-2- آفریقای جنوبی……………………. 34

1-10-3- ایالات متحده آمریکا……………….. 34

1-10-4- بریتانیا………………………… 34

1-10-5- نیوزلند…………………………. 35

1-12- تفاهم نامه همکاری آموزشی……………. 35

بخش دوم:

2-1- تعاریف کارآفرین…………………….. 36

2-2- تعاریف کارآفرینی……………………. 37

2-3- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی…………… 38

2-3-1- دوره اول: قرن 15، 16 میلادی «صاحبان پروژه های بزرگ» 38

2-3-2- دوره دوم…………………………. 38

2-3-3- دوره سوم…………………………. 38

2-3-4- دوره چهارم……………………….. 39

2-3-5- دوره پنجم………………………… 39

2-4- ویژگی های کارآفرینان………………… 39

2-4-1- ویژگیهای شخصیتی کارآفرین ها………… 40

2-4-2- ویژگی های رفتاری کارآفرین ها……….. 40

2-4-2-1- ویژگیهای مرتبط با سابقه و پیشینه….. 40

2-4-2-2- ویژگی های تجربی…………………. 41

2-5- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی………… 41

2-6- انواع وظایف واقعی کارآفرینی………….. 44

2-7- انواع کارآفرینی…………………….. 44

2-7-1- فردی…………………………….. 44

2-7-2- گروهی……………………………. 45

2-8- ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی…….. 46

2-9- کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟……… 47

2-10- مهارت های کارآفرینی………………… 48

2-10-1- مهارت های شخصی کارآفرینی………….. 49

2-10-2- مهارت های مدیریتی کارآفرینی……….. 49

2-10-3- مهارت های فنی کارآفرینی…………… 49

2-11- متغیرهای مهارت های کارآفرینی………… 50

2-11-1- متغیرهای مهارت های شخصی کارآفرینی….. 50

2-11-2- متغییرهای مهارت های مدیریتی کارآفرینی. 52

2-11-3- متغیرهای مهارت های فنی کارآفرینی…… 54

2-12- جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف 57

2-12-1- دیدگاه دانشمندان علوم اقتصادی……… 57

2-12-2- دیدگاه محققین علوم رفتاری نسبت به کارآفرینی 59

2-12-3- دیدگاه دانشمندان مدیریت نسبت به کارآفرینی 60

2-13- عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی………. 62

2-14- عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی 63

2-15- آموزش و ترویج کارآفرینی…………….. 64

2-16- تحصیل کارآفرینی- شیوه های آموزشی…….. 64

2-17- دانشگاه کارآفرین……………………. 65

2-18- سابقه کارآفرینی در ایران…………….. 67

2-19- فرهنگ کارآفرینی در ایران…………….. 68

2-20- اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی 71

2-20-1- کارآفرینی و اقتصاد……………….. 71

2-20-2- کارآفرینی و رشد اقتصادی…………… 72

2-20-3- کارآفرینی و رشد فن آوری…………… 72

2-20-4- کار آفرینی و اشتغال……………….. 72

2-20-5- کارآفرینی و خصوصی سازی…………….. 73

2-21- کسب و کار چیست؟……………………. 75

2-22- مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک………. 76

2-23- چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه…. 77

2-24- چرخه عمر کارآفرینی- استراتژی آغاز یک کسب و کار 79

مقدمه:

کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه موقعیت ها دارند پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می گردند. آنها تصدیق می کنند که موفقیت و بقاء در چشم اندازهای برخواسته از فردا, نیازمند چالاکی, قوه ابتکار و خلاقیت است و علاوه بر این کارآفرینی به ریسک پذیری , نوآوری و کنش کارآفرینانه هم نیاز دارد و بر اساس نظریات اقتصادی و تجارب حاصله در اقتصادهای روبه رشد کارآفرینان, موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند و بالطبع اشتغال زایی یکی از ره آوردهای مهم کارآفرینی می باشد.

در این فصل از تحقیق تعاریف کارآفرین و کارآفرینی , اهمیت و ضرورت کارآفرینی , وجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای, آموزش، مهارت و اشتغال, آثار تحولات جدید, تعریف و انواع آموزشهای فنی و حرفه ای, اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای, ضرورت اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای, لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای, تفاهم نامه همکاری آموزشی , مهارت در کشورهای در حال توسعه, تعاریف کارآفرین , تعاریف کارآفرینی, سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی , ویژگی های کارآفرینان, اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی, انواع وظایف واقعی کارآفرینی , انواع کارآفرینی, ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی , کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟ مهارت های کارآفرینی , جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف, عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی , عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی , آموزش و ترویج کارآفرینی, تحصیل کارآفرینی, شیوه های آموزشی, دانشگاه کارآفرین , سابقه کارآفرینی در ایران, فرهنگ کارآفرینی در ایران, اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی, کسب وکار چیست؟ مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک, چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه, چرخه عمر کارآفرینی و استراتژی آغاز یک کسب و کار شرح داده می شود.

بخش اول:

2-1-1. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: (TVTO)

آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد و به قبل از آموزشهای رسمی بر می گردد , این نوع آموزش ها در جامعه , در محدوده موضوعات بسیار متنوع از مشاغل جامعه معنی و مفهوم پیدا می کند. از جمله ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای این است که جنبه های کاربردی و عملی مفاهیم مختلف بیشتر از جنبه های تئوری مورد توجه قرار می گیرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال 1359 و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای تشکیل گردیده و بر اساس بیش از 10 قانون موضوعه و ماده 151 قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم، متولی آموزشهای فنی و حرفه‌ای کوتاه مدت بوده و مسئول کمیته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی با عضویت 16 وزارتخانه و سازمان و در نهاد کارگری و کارفرمایی است فعالیتهای آموزشی خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی اجرا نماید.

این سازمان علاوه بر ستاد مرکزی، دارای 31 اداره کل در سطح کشور و یک مرکز تربیت مربی می‌باشد و به منظور دستیابی به تازه‌های علوم و فن آوری روز و همگامی با استانداردهای بین المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین المللی از جمله با سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان بین المللی آموزش حرفه‌ای و کشورهای مختلف دنیا نموده است.


پاورپوینت رویکرد ارزشیابی نسبی در ارزیابی اوراق بهادار

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان رویکرد ارزشیابی نسبی در ارزیابی اوراق بهادار در حجم 37 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
دسته بندی مالی
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 670 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
پاورپوینت رویکرد ارزشیابی نسبی در ارزیابی اوراق بهادار

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت رویکرد ارزشیابی نسبی در ارزیابی اوراق بهادار

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی- مدیریت سرمایه گذاری - تصمیم گیری در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 37 اسلاید

این فایل در زمینه " رویکرد ارزشیابی نسبی در ارزیابی اوراق بهادار " می باشد که در حجم 37 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

انواع روش های ارزشیابی نسبی

نسبت قیمت به سود

معایب نسبت قیمت به سود

نسبت قیمت به جریان نقد

دلایل استفاده از نسبت قیمت به جریان نقد

نسبت قیمت به ارزش دفتری

دلایل استفاده از نسبت قیمت به ارزش دفتری

معایب نسبت قیمت به ارزش دفتری

محاسبه نسبت قیمت به ارزش دفتری

نسبت قیمت به فروش

محاسبه نسبت قیمت به فروش

معایب نسبت قیمت به فروش

نسبت P\E (قیمت به سود ) به رشد سود (PEG)

نسبت ارزش ذاتی به قیمت

نسبت ارزش تشکیلات (شرکت ) به سود قبل از بهره و مالیات و استهلاک

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی

دانلود پاورپوینت کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی در حجم 312 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1928 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 312
پاورپوینت کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 312 اسلاید

کتاب مدیریت مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کل این کتاب که مشتمل بر هفده فصل است، می باشد که عناوین این فصلها نیز به شرح زیر است:

فصل اول: پیش درآمدی بر رفتار سازمانی

فصل دوم: رفتار سازمانی در سطح جهانی

فصل سوم: مبانی رفتار فرد

فصل چهارم: مفاهیم اصلی انگیزش

فصل پنجم: انگیزش، از مفاهیم تا کاربرد

فصل ششم: تصمیم گیری فردی

فصل هفتم: مبانی رفتار گروه

فصل هشتم: شناخت تیم

فصل نهم: ارتباطات

فصل دهم: رهبری

فصل یازدهم: قدرت و سیاست

فصل دوازدهم: تعارض و مذاکره

فصل سیزدهم: ساختار سازمانی

فصل چهاردهم: تکنولوژی و طرح ریزی شغل

فصل پانزدهم: ارزیابی عملکرد و سیستم پاداش

فصل شانزدهم: فرهنگ سازمانی

فصل هفدهم: تغییر و بهبود سازمانی

بخشهای عمده این فایل به تفکیک هر فصل شامل موارد زیر می باشد:

فصل اول: پیش درآمدی بر رفتار سازمانی

ارائه تعریفی از رفتار سازمانی

هدفهای رفتار سازمانی

بهبود کیفیت و بازدهی

اساس و پایه های مدیریت کیفیت جامع

نیروی کار گوناگون

واکنش در برابر جهانی شدن سازمان

نوآوری و ایجادتغییر

سازش با پدیده ای به نام تغییرات سرسام آور

کم شدن وفاداری کارکنان

بهبود رفتار از نظر اخلاقی

سطوح تجزیه و تحلیل رفتار سازمانی

فصل دوم: رفتار سازمانی در سطح جهانی

مقدمه

تفاوت کارگران آمریکایی با ژاپنی

شرکت های چندملیتی

رویارویی با مسائل بین المللی

ارزیابی تفاوت بین کشورها

تحقیقات تفاوتهای فرهنگی

تحقیق کلاکهان و استرادبک

رابطه با محیط

توجه به زمان

ماهیت فرد

توجه به فعالیت

توجه به مسئولیت

مفهوم فضا

تحقیق هاف استد

فردگرایی در مقایسه با جمع گرایی

اختلاف در قدرت

اجتناب از پدیده عدم اطمینان

مردسالاری در مقایسه با زن سالاری

نمونه هایی از ابعاد فرهنگی در تحقیق هاف استد

فصل سوم: مبانی رفتار فرد

مقدمه

تعریف نگرش

رضایت شغلی

عوامل تعیین کننده رضایت شغلی

ناهمسانی شناختی

تعریف شخصیت

شانزده ویژگی شخصیتی

الگوی مبتنی بر پنج ویژگی شخصیتی

سایر ویژگیهای شخصیتی

کانون کنترل

خودکامگی

ماکیاولی گری

سازش با عوامل محیطی

خطر پذیری

تناسب شخصیت با شغل

ادراک

تئوری اسنادی

یادگیری

فرایند یادگیری

فصل چهارم: مفاهیم اصلی انگیزش

انگیزش چیست؟

فرایند اصلی انگیزش

نخستین نظریه های انگیزش

نظریه سلسله مراتب نیاز ها

تئوریX و تئوری Y

مفروضات تئوری x

مفروضات تئوری y

تئوری بهداشت – انگیزش

تئوری بهداشت – انگیزش هرزبرگ

انگیزاننده ها و نگهدارنده ها از دیدگاه هرزبرگ

تئوری های نوین انگیزش

تئوری مبتنی بر نیازهای سه گانه

نظریه تعیین هدف

تئوری تقویت رفتار

نظریه برابری

نظریه انتظار

نظریه انتظار وروم

مدل نظریه انگیزش وروم

استدلال نظریه انتظار

الگوی ساده نظریه انتظار

فصل پنجم: انگیزش، از مفاهیم تا کاربرد

مدیریت مبتنی بر هدف چیست ؟

چهار رکن اصلی مدیریت مبتنی بر هدف

رابطه بین مدیریت مبتنی بر هدف و نظریه تعیین هدف

مدیریت مبتنی بر هدف در مرحله عمل

تعدیل رفتار

تعدیل رفتار در رفتار سازمانی

تعدیل رفتار در مرحله عمل

مشارکت کارکنان

مشارکت کارکنان چیست ؟

نمونه هایی از برنامه های مشارکت کارکنان

برنامه های مبتنی برحقوق متغیر چیست ؟

برنامه های مبتنی برحقوق متغیر چیست ؟

نقاط ضعف برنامه پرداخت بر اساس مهارت چیست؟

پرداخت براساس مهارت و تئوری های انگیزش

برنامه پرداخت بر اساس مهارت ، در مرحله عمل

فصل ششم: تصمیم گیری فردی

مقدمه

چگونه باید تصمیم گرفت؟

مفروضات الگوی بخردانه

خلاقیت در تصمیم گیری

در سازمان تصمیمات واقعی چگونه گرفته می شود؟

روش بخردانه محدود

قضاوت شهودی

شناسایی مساله

ارائه راه حلها

انتخاب راه حل

قیاس به نفس

پافشاری در تعهد

تفاوت های فردی

شیوه تصمیم گیری

ارشادی

تحلیلی

نظری

رفتاری

الگوی سبک تصمیم گیری

اصول اخلاقی

محدودیت های سازمانی

نکات کاربردی برای مدیران

فصل هفتم: مبانی رفتار گروه

ارائه تعریفی از گروه

چرا افراد به گروهها می پیوندند؟

مفاهیم اصلی گروه

تصمیم گیری درگروه

چگونگی انتخاب تصمیم فردی یا گروهی

همرنگ جماعت شدن و از گروه بریدن

نشانه های وجود پدیده همرنگ جماعت شدن در گروه

روشهای تصمیم گیری

طوفان فکری

روش مبتنی بر ایجاد گروه اسمی

میزگرد از راه دور

فصل هشتم: شناخت تیم

مقدمه

تعریف گروه

تعریف گروه کاری

مقایسه تیم و گروه

انواع تیم

تیم حل کنندة مسأله

تیم خودگردان

تیم متخصص

رابطة تیم و گروه

نه نقش تیم

نقصان پذیری تیم و حساب پس دهی

اعتماد متقابل

ابعاد اعتماد

چگونه می توان اعتماد به وجود آورد ؟

تبدیل افراد به عضو تیم

پرورانیدن افراد برای عضویت در تیم

فصل نهم: ارتباطات

نقش ارتباطات

فرآیند ارتباطات

مسیر ارتباطات

راههای شناخته شده در ایجاد ارتباط

شبکه های ارتباطی

موانعی که بر سر راه ارتباطات اثر بخش قرا ردارد:

ارتباطات بین فرهنگها

نکات کاربردی برای مدیران (موانع بر سر راه ارتباطات کدامند)

فصل دهم: رهبری

رهبری چیست

رهبری غیر سازمانی یا غیر ارادی

تئوریهای رهبری

تئوری شخصیتی

تئوری رفتاری

رهبران کارمند گرا

تولیدگرا

شبکه مدیریت

تئوری اقتضایی

تئوری فیدلر

ب)تئوری مسیر هدف

رهبری زنان با مردان متفاوت است

آیا رهبری مؤثر است !

فصل یازدهم: قدرت و سیاست

تعریف قدرت

مقایسه رهبری با قدرت

پایگاههای قدرت

قدرت مبتنی بر زور

قدرت مبتنی بر پاداش

قدرت قانونی

قدرت مبتنی بر تخصص

قدرت مرجع

وابستگی: کلید درک قدرت

عواملی که موجب وابستگی می شوند؟

سیاست (قدرت در عمل)

اهمیت دیدگاه سیاسی

عواملی که در رفتار سیاسی نقش دارند

تسخیر احساسات

شیوه های تسخیر احساسات

اثربخشی شیوه های تسخیر احساسات

اصول اخلاقی و رفتار سیاسی

نکات کاربردی برای مدیران

فصل دوازدهم: تعارض و مذاکره

مقدمه

تعریف تعارض

سیر تکاملی اندیشه تعارض

دیدگاه سنتی

دیدگاه روابط انسانی

دیدگاه تعاملی

تعارض سازنده و مخرب

فرایند تعارض

مخالفتهای بالقوه

بروز تعارض

مذاکره یا چانه زدن

مذاکره مبتنی بر برد و باخت

استراتژی بدون باخت

مسایل مطرح در مذاکرات

یک سونگریها در تصمیم

فصل سیزدهم: ساختار سازمانی

ساختار سازمانی چیست ؟

تقسیم کار

گروهبندی

زنجیره فرماندهی

حوره کنترل

تمرکز

رسمیت

انواع ساختارهای سازمانی

بروکراسی

ساختار ماتریسی

ساختار تیمی

سازمانهای مجازی

سازمانهای بدون مرز

عوامل تعیین کننده ساختار سازمانی

استراتژی سازمان

تکنولوژی

عدم اطمینام محیطی

فصل چهاردهم: تکنولوژی و طرح ریزی شغل

تکنولوژی در سازمان

مدیریت کیفیت کامل

بازسازی فرآیند کار

سیستم تولید انعطاف پذیر

منسوخ شدن مهارتها

مقایسه مدیریت کیفیت کامل و بازسازی فرایند:

طرح ریزی شغل

تئوری اسنادی کار

الگوی ویژگیهای شغل

الگوی پردازش اطلاعات اجتماعی

فصل پانزدهم: ارزیابی عملکرد و سیستم پاداش

ارزیابی عملکرد و انگیزش

شاخص های ارزیابی

چه کسانی عملکرد را ارزیابی می کنند

شیوه های ارزیابی عملکرد

مسائل بالقوه ارزیابی عملکرد

راههای جلوگیری از خطاهای ارزیابی

ارزیابی عملکرد تیم

ارزیابی عملکرد در سطح جهانی

سیستم پاداش(عوامل تعیین کننده پاداش)

فصل شانزدهم: فرهنگ سازمانی

تعریف فرهنگ سازمانی

فرهنگ یک واژه توصیفی است

آیا سازمان ها فرهنگ های همانندی دارند ؟

تفاوت فرهنگ های قوی با ضعیف

اثرات فرهنگ

نقش فرهنگ

فرهنگ به عنوان یک قلم بدهی

شیوة پیدایش یک فرهنگ

زنده نگه داشتن یک فرهنگ

فرایند جامعه پذیری

مرحله دگردیسی

شیوه های آشنا شدن با فرهنگ سازمانی

شیوة شکل گیری فرهنگ ها

شیوة فراگیری فرهنگ

فرهنگ سازمانی و تفاوت های فردی

نکات کاربردی برای مدیران

فصل هفدهم: تغییر و بهبود سازمانی

عواملی که موجب ایجاد تغییر سازمانی می شوند

الگوی تغییر سه مرحله ای لوین

مقاومت در برابر پدیده تغییر

منشا مقاومت در برابر تغییر

غلبه بر عوامل مقاومت

پدیده تغییر و بهبود سازمانی

انواع روشهای تغییر سازمانی

مسایل جدید در تغییر سازمانی

رویارویی با پدیده تنش

تشویق به نو آوری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت عوامل موثر بر تصمیم گیری در مورد خرید یا اجاره

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان عوامل موثر بر تصمیم گیری درمورد خرید یا اجاره در حجم 69 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1491 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
پاورپوینت عوامل موثر بر تصمیم گیری در مورد خرید یا اجاره

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت عوامل موثر بر تصمیم گیری در مورد خرید یا اجاره

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 69 اسلاید

این فایل در زمینه " عوامل موثر برتصمیم گیری درمورد خرید یا اجاره " می باشد که در حجم 69 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درس تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تاریخچه اجاره

تعریف اجاره

انواع اجاره

اجاره عملیاتی

اجاره سرمایه ای

شرایط اجاره سرمایه ای ازدیدگاه استاندارد21 ایران

انواع اجاره سرمایه ای

استانداردشماره 13

مقایسه ترازنامه قبل وبعدازبیانیه شماره 13 هیئت تدوین استانداردهای مالی

اجاره های اهرمی

اجاره خدماتی

ویژگیهای اجاره خدماتی

فروش و اجاره مجدد

اجاره مالی

ویژگیهای اجاره مالی

انواع اجاره مالی

منابع وجوه نقد برای تامین مالی اجاره

موضوعات مرتبط با تصمیمات اجاره

هزینه های نقدی

تأمین مالی تدریجی

دو راهکار مناسب دیگر برای تأمین مالی

تاثیر اجاره برظرفیت استقراض

ریسک ناباب شدن داراییها

قرار داد سرمایه گذاری با بازده پایین

در اختیارداشتن وجوه نقد برای فعالیتهای سود آور

اجاره دارایی در مقایسه با خرید آن

گردش وجوه نقد ناشی از خرید دارایی

ویژگی های تامین مالی اقساطی

قرارداد فروش شرایطی

شکل قرارداد فروش شرایطی

اجاره به شرط تملیک

شکل اجاره به شرط تملیک

اجاره اموال غیر منقول

عوامل موثر بر تصمیمات خرید یا اجاره

اثرات مالیاتی تصمیمات اجاره یا خرید

تاثیر اطلاعات اتکاپذیر و نوع دارایی ها برتصمیمات اجاره یا خرید

مقایسه راهکارهای خرید و اجاره

سلف‌

مساقات

مضاربه

مزارعه

قرض الحسنه

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


ارزیابی عملکرد شرکت از طریق کیفیت سود

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان ارزیابی عملکرد شرکت از طریق کیفیت سود در حجم 42 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 710 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
ارزیابی عملکرد شرکت از طریق کیفیت سود

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: ارزیابی عملکرد شرکت از طریق کیفیت سود

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت سرمایه گذاری - تصمیم گیری در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 42 اسلاید

این فایل در زمینه " ارزیابی عملکرد شرکت از طریق کیفیت سود" می باشد که در حجم 42 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

فلسفه ی ظهور نظریه ی کیفیت سود

مفهوم سود

اهداف گزارش سود

پیشینه کیفیت سود

مفهوم کیفیت سود

تامین منابع مالی خارج از ترازنامه

روش های ارزیابی کیفیت سود

عوامل موثر بر کیفیت سود

معیارهای ارزیابی کیفیت سود

ساختارهای کیفیت سود و معیارها ی ارزیابی مربوط به آنها

ساختار کیفیت سود ناشی از خواص سری زمانی

ساختار کیفیت سود ناشی از رابطه بین سود، اقلام تعهدی و وجه نقد

نتایج تعدادی از مقالات در زمینه کیفیت سود:

مقاله اول: کیفیت سود

مقاله دوم: بهبودِ کیفیتِ سود: مطالعه ی تاثیرِ مشوق های گزارشگری و استانداردهای حسابداری

مقاله سوم: نگاهی آماری به کیفیتِ سود، سودِ در معرضِ خطر، مدیریتِ سود، عینیت و بی طرفی، و این که چرا تخصیص های حسابداری حائزِ اهمیت هستند.

مقاله چهارم: اثر تصویب IFRS و حفاظت از سرمایه گذارکیفیت سود در سراسر جهان :

مقاله پنجم: تاثیرات بحران بدهی اروپا بر کیفیت سود

مقاله ششم: عدم تقارن اطلاعاتی، صندوق های متقابل و مدیریت سود: شواهدی از چین

مقاله هفتم: درک کیفیت سود: مروری بر مقیاس‌ها، عوامل و پیامدهای آن‌ها

مقاله هشتم: مابه‌التفاوت سود جهانیِ کیفیت سود، ارزش و اندازه

مقاله نهم: اصلاح سیستم بانکی، کیفیت سود و تخصیص اعتباری

مقاله دهم: اندازه گیری کیفیت سود

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت مدل های ارزشیابی اوراق بهادار (همراه با مثالهای تشریحی)

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان مدل های ارزشیابی اوراق بهادار در حجم 48 اسلاید همراه با تصاویر، توضیحات کامل و مثالهای تشریحی ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
دسته بندی مالی
بازدید ها 3
فرمت فایل pptx
حجم فایل 759 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
پاورپوینت مدل های ارزشیابی اوراق بهادار (همراه با مثالهای تشریحی)

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت مدل های ارزشیابی اوراق بهادار (همراه با مثالهای تشریحی)

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی- مدیریت سرمایه گذاری - تصمیم گیری در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 48 اسلاید

این فایل در زمینه " مدل های ارزشیابی اوراق بهادار" می باشد که در حجم 48 اسلاید همراه با تصاویر، توضیحات کامل و مثالهای تشریحی با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

ارزشیابی اوراق قرضه

ویژگی‌های اوراق قرضه

نحوه ‌ارزش‌گذاری اوراق قرضه

بازده‌ اوراق قرضه

ارزشیابی سهام ممتاز

نحوه‌ ارزش‌گذاری سهام ممتاز

ارزشیابی سهام عادی

ویژگیهای سهام عادی

فرایند ارزش‌گذاری سهام

ارزش ذاتی سهام عادی

نحوه ‌ارزش‌گذاری سهام عادی

مدل تنزیل سود سهام نقدی(DDM)

موارد استفاده از مدل تنزیل سود سهام نقدی(DDM)

مدل ارزشیابی سهام عادی بدون رشد سالانه

سود سهام عادی ثابت و دارای عمر محدود

سود سهام عادی ثابت و بدون سررسید

مدل ارزشیابی سهام عادی با رشد ثابت سود سالانه

مدل ارزشیابی سهام عادی با رشد متغیرسود سالانه

مدل جریان نقد آزاد

مدل جریان نقدی آزاد شرکت (FCFF)

مدل جریان نقدی آزاد سهامداران (FCFE)

مدل سود باقیمانده

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.