ماشین آلات صنایع غذایی

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 74 صفحه تهیه شده استتقطیر، در واقع، جداسازی فیزیکی برشهای نفتی است که اساس آن ، اختلاف درنقطه جوش هیدروکربنهای مختلف است هر چه هیدروکربنسنگینتر باشد، نقطه جوش آن زیاد است و هر چه هیدروکربن سبکتر باشد
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 1520 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
ماشین آلات صنایع غذایی

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

ماشین آلات صنایع غذایی

تقطیر

تقطیر، در واقع، جداسازی فیزیکی برشهای نفتی است که اساس آن ، اختلاف درنقطه جوش هیدروکربنهای مختلف است. هر چه هیدروکربنسنگینتر باشد، نقطه جوش آن زیاد است و هر چه هیدروکربن سبکتر باشد، زودتر خارج می‌شود. اولین پالایشگاه تاسیس شده در جهان ، در سال 1860 در ایالت پنسیلوانیای آمریکا بوده است . نفت خام ، از کوره‌های مبدل حرارتی عبور کرده، بعد از گرم شدن وارد برجهای تقطیر شده و تحت فشار ودما به دو صورت از برج ها خارج می‌شود و محصولات بدست آمده خالص نیستند. انواع برجهای تقطیر در زیر توضیح داده می‌شوند .

برج های تقطیر با سینی کلاهکدار

در برج های تقطیر با سینی کلاهکدار ، تعداد سینیها در مسیر برج به نوع انتقال ماده و شدت تفکیک بستگی دارد. قطر برج و فاصله میان سینی‌ها به مقدار مایع و گاز که در واحد زمان از یک سینی می‌گذرد، وابسته است. هر یک از سینی‌های برج ، یک مرحله تفکیک است. زیرا روی این سینی ها ، فاز گاز و مایع در کنار هم قرار می‌گیرند و کار انتقال ماده از فازگازی به فاز مایع یا برعکس در هر یک از سینی‌ها انجام می‌شود. برای اینکه بازدهیانتقال ماده در هر سینی به بیشترین حد برسد، باید زمان تماس میان دو فاز و سطحمشترک آنها به بیشترین حد ممکن برسد.

بخشهای مختلف برج تقطیر با سینی کلاهکدار

· بدنه و سینیها:جنس بدنه معمولا ازفولادریخته است. جنس سینی‌ها معمولا ازچدناست. فاصله سینی‌ها رامعمولا با توجه به شرایط طراحی ، درجه خلوص و بازدهی کار جداسازی بر می‌گزینند. دربیشتر پالایشگاههای نفت ، برای برجهای تقطیر به قطر4ftفاصله میان50 - 18 سانتیمتر قرار می‌دهند. با بیشتر شدن قطر برج ، فاصله بیشتری نیز برایسینی‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مقایسه انواع گوناگون سینی‌ها

در صنعت نفت ، انواع گوناگون سینی‌ها در برجهای تقطیر ، تفکیک و جذب بکار برده می‌شوند. ویژگیهایی که در گزینش نوع سینی برای کار معینی مورد توجه قرار می‌گیرد، عبارت است از: بازدهی تماس بخار و مایع ،ظرفیت سینی ، افت بخار در هنگام گذشتن از سینی ، زمان ماندن مایع بر روی سینی ،مشخصات مایع و ... . چون در صنعت بیشتر سینی‌های کلاهکدار بکار برده می‌شوند، برای مقایسه مشخصات سینی‌های دیگر ، آنها را نسبت به سینی‌های کلاهکدار ارزیابی می‌کنند.

از جمله فواید این تبخیر کننده:

در گستره وسیع غلظت کارکند.و همچنین می توانند با گردش طبیعی ,که توسط اختلاف چگالی ها در لوله ها به گردش در میآیند یا به گردش وا داشته می شود کار کنند.

این تبخیر کننده آولین بار توسط Lyman C. Craig در سوییس ساخته شدهاست.

رایجترین نوع موجود در آزمایشگاهها 20-50 لیتر است.

سه نکته در استفاده از , rotavap وجود دارد که برای ایمنی باید رعایت شود:

A-انفجار از داخل:زمانیکه در محفظه خلاء ایجاد شود رخ میدهد.برای اجتناب باید :

1)از فلاسک خلاء سنگین استفاده کنید.

2 حباب محفظه نشکن باشد.

3)توری حفاظ کندانسور سالم و بی نقص باشد.

فیلم های پلی اتیلنی در بسته بندی های صنایع غذایی

امروزه استفاده از چند لایه ها مخصوصا فیلم پلی اتیلنی رواج پیدا کرده و کاربرد و کارایی این مواد بیشتر شده است.

LDPE,LLDPE که ماهیت شان بر پایه پلی اتیلنی محور اصلی بحث ما هستند.آنها گرانول هایی از خانواده پلی اتیلن هستند و در صنعت لفافهای پلاستیک به طور کلی به عنوان LLDPE شناخته می شوند. LDPE,LLDPE به تنهایی کاربرد محدودی در بسته بندی دارند و همواره به صورت ترکیب با هم و یا پلیمر های دیگر مانند HDPE بکار گرفته می شوند و خواص مفیدی را در صنعت ارائه می دهند.

توجه بیشتر به این ماده سرمایه گذاری در تولید آن رانیز افزایش داده است.امروزه یکی از رایجترین نوع تولید فیلم LDPEبرای کیسه های شیر سه لایه و پنج لایه باشد اما در گذشته صرفا به علت ارزانی از آن استفاده میشده است.

انواع خشک کنها

خشک کن های ثابت

عملیات خشک کردن عموما' به دو صورت ناپیوسته (Batch) یا پیوسته و مداوم (Continuous) انجام می پذیرد . در فرآیند ناپیوسته معمولا' مقداری جسم جامد تر در مجاور جریان هوا قرار می گیرد و این جریان هوا باعث تبخیر آب جسم تر می گردد . درفرآیند مداوم معمولا' جسم تر و همینطور جریان گاز از داخل دستگاهی عبور می کنند و زمان اقامت کافی به آن جهت خشک شدن در دستگاه داده می شود . دستگاههایی که عمل خشک کردن را انجام می دهند با توجه به پارامترهای زیرانتخاب می شوند:

- روش فرآیند ، پیوسته یا نا پیوسته بودن عملیات :

شدن باقی می ماند ، سپس خالی شده و مجددا' با مواد مرطوب پر می شود . در خشک کن های مداوم به صورت پیوسته مواد و گاز خنک کننده وارد و خارج می شوند در روش ناپیوسته دستگاه خشک کن با مواد مرطوب باردهی شده و در آن تا خشک .

انواع برج خنک کننده :

الف) برجهای خنک کننده مرطوب

WET - COOLING TOWER :

برجهای خنک کننده مرطوب حرارت تلف شده به وسیله دستگاه را به وسیله مکانیزمهای زیر به محیط می دهند:

1. بوسیله افزایش حرارت هوای اطراف

2. بوسیله تبخیر بخشی ازآب در حال گردش در سیستم

3. بوسیله افزایش دمای مخزن طبیعی آب جمع آوری سرد شده

برجهای خنک کننده یک سیستم توزیع و پخش آب گرم دارند که آب را بصورت یکنواخت روی یک شبکه کاری مشبک از تخته های افقی نزدیک به هم می باشد که این شبکه ها آکنه نامیده می شوند . آکنه ها آب سرازیر شده از بالای برج را با هوایی که از میان آنها حرکت می کند کاملاً مخلوط کرده بطوریکه آب بصورت یک قطره از یک آکنه به سطح آکنه دیگر توسط نیروی ثقل خود می ریزد .

نوع فایل:word

سایز:1.48 MB

تعداد صفحه:74


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.