رشته مهندسی کشاورزی

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 11 صفحه تهیه شده استامان از دست این مهندسی که عرض و طولش به کشاورزی و پزشکی‌ هم رسیده فکر مهندسی نظم و انضباط و حذف زوائد را در پی دارد این رشته تازه تأسیس در مقطع کارشناسی دارای 10 گرایش مختلف است
دسته بندی مهندسی کشاورزی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 110 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
رشته مهندسی کشاورزی

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

رشته مهندسی کشاورزی


مقدمه

امان از دست این مهندسی که عرض و طولش به کشاورزی و پزشکی‌ هم رسیده. فکر مهندسی نظم و انضباط و حذف زوائد را در پی دارد. این رشته تازه تأسیس در مقطع کارشناسی دارای 10 گرایش مختلف است که در میان داوطلبان علوم تجربی 7 گرایش و در گروه علوم ریاضی و فنی 3 گرایش دارد.

در مهندسی کشاورزی که نگهداری و پرورش و حفاظت از خاک و گیاه بصورت علمی همراه با کمترین خسارت و بیشترین بهره دهی آموزش داده می‌شود، گرایش‌هایی همچون باغبانی ، زراعت و اصلاح نباتات، خاک شناسی ، گیاه پزشکی ، علوم و صنایع غذائی ، علوم دامی و ترویج و آموزش کشاورزی وجود دارد که در این گرایش ها یافته‌ها و تحقیقات برای تولید غذای سالم با کمترین خسارت و بیشترین حجم از تولید آموزش داده می‌شود.

دروس ریاضی، زیست شناسی ضریب 3 و فیزیک و شیمی ضریب 2 را دارد

صنعت و بازار کار

از زمینه‌های اصلی کار یک مهندس کشاورزی می‌توان به این موارد اشاده کرد: برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای واحدهای کشاورزی (مزرعه، کارخانه صنایع غذائی، واحدهای پرورش مرغهای تخمگذار یا گوشتی، واحدهای کشت و صنعت و. . .) مانند: چگونگی اختصاص سرمایه در زمینه‌های کاری، مقدار نیروی کار دائمی، مقدار نیروی کار فصلی، نوع ماشین آلات مصرفی و موارد دیگر، مدیریت واحدهای کشاورزی و دامپروری و صنایع غذایی یا امور تحقیقاتی مثل بررسی عوامل موفقیت یا عدم موفقیت واحدها یا مقدار سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات اساسی مثل گندم، مرغ، سیب‌زمینی یا سایر محصولات کم اهمیت مثل کیوی.

درسهای رشته

ردیف نام درس ردیف نام درس

1 آبیاری عمومی 2 آشنایی با کامپیوتر

3 آمار و احتمالات 4 اصول تبدیل و نگهداری فرآورده‌های کشاورزی

5 اقتصاد توسعه و سیاست کشاورزی 6 اقتصاد تولید

7 اقتصاد خرد 8 اقتصاد ریاضی

9 اقتصاد سنجی 10 اقتصاد منابع طبیعی

11 اقتصاد کشاورزی 12 اقتصاد کشورهای با برنامه ریزی متمرکز

شاخه های رشته مهندسی کشاورزی

زراعت

اصلاح نباتات

خاکشناسی

باغبانی

گیاهپزشکی

علوم دامی

ماشین آلات کشاورزی

بیوتکنولوژی کشاورزی

مسایل ایمنی برای شروع کار کشاورزی

در ابتدا لازم است بدانید که بر طبق آمار اداره ملی ایمنی (National safety council) که بر حسب آمار مرگ و میر کارگران به دست آمده است کشاورزی یکی از خطرناک ترین صنایع دنیا درایالات متحده شناخته شده است.افرادی که در مزارع کار می کنند شامل صاحبان مزارع اپراتور ها خانواده های کارگران و کارگران اجاره ای پنج برابر بیشتر ازسایر نیرو های کار حتی کارگران معدن در معرض خطرات جانی هستند.

نوع فایل:word

سایز:110 KB

تعداد صفحه:11


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.