اصول طراحی مسجد

مقاله اصول طراحی مسجد در 22 صفحه word برای شما در نظر گرفته شده است
دسته بندی معماری
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
اصول طراحی مسجد

فروشنده فایل

کد کاربری 3839
کاربر

عنوان : مقاله اصول طراحی مسجد
مقدمه :
معماری مساجد در دوره های مختلف تاریخ ، بیانگر اعتقاد و بینش معماری هر عصر است . پایه و اصول طراحی مسجد ، ضمن اشاره به مواردی نظیر ساختمان مسجد و معماری عملکردی آن و توضیح جهت قبله ، اتصال صفوف ، آستانه ورود به شبستان ، کفش کن ، وضو خانه ، آستانه ورود به مسجد و صحن به بیان اساس سازه ای مساجدو ارتباط آن با مهندسی سازه می پردازد.
از آنجا که پژوهش حاضر تلاشی است رسمی در جهت تدوین ضوابط طراحی مسجد ، تشخیص اینکه در این مرحله خاص چگونه ضوابط در عمل می تواند کاربردی موثر در بهبود کیفیت طراحی مسجد داشته باشد خود از اهداف اولیه پژوهش به حساب می آید .

مقاله اصول طراحی مسجد
مقدمه :معماری مساجد در دوره های مختلف تاریخ ، بیانگر اعتقاد و بینش معماری هر عصر است . پایه و اصول طراحی مسجد ، ضمن اشاره به مواردی نظیر ساختمان مسجد و معماری عملکردی آن و توضیح جهت قبله ، اتصال صفوف ، آستانه ورود به شبستان ، کفش کن ، وضو خانه ، آستانه ورود به مسجد و صحن به بیان اساس سازه ای مساجدو ارتباط آن با مهندسی سازه می پردازد.از آنجا که پژوهش حاضر تلاشی است رسمی در جهت تدوین ضوابط طراحی مسجد ، تشخیص اینکه در این مرحله خاص چگونه ضوابط در عمل می تواند کاربردی موثر در بهبود کیفیت طراحی مسجد داشته باشد خود از اهداف اولیه پژوهش به حساب می آید .

فهرست :

مقدمه

معماری و ساختمان مسجد

معماری عملکردی مسجد

اعتقاد و بینش معماری

جهت قبله - اتصال صفوف

آستانه ورود به شبستان - کفش کن

وضو

آستانه ورود به مسجد

اساس سازه ای مساجد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.