ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 900 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی


کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

چکیده :

ساسات الکترونیکی توسط قطع کن DC از طرف موتور با تنظیم جریان هوا در سیستم احتراق خودرو به وجود می آید . سیستم دریچه گاز الکترونیکی غیر خطی بوده و ویژگی های دینامیکی دارد و کنترل آن را توسط روش های سنتی براساس استراتژی PID را دشوار نموده و عملکرد رضایت بخشی دارد . روش کنترل فازی در این مقاله برای دریچه های گاز الکترونیکی پیشنهاد شده است . در ابتدا براساس مدل دینامیکی دریچه گاز الکترونیکی این کنترل فازی طراحی شده است . این حالت از کنترل از مدت کنترل معادل و مدت کنترل سوئیچینگ تشکیل شده است . سیستم منطق فازی به منظور تغییرات مدت کنترل تصویب شده بنابراین کنترل ضعیف است . در نهایت یک کامپیوتر شبیه سازی را انجام داده و نتایج شبیه سازی , روشی کنترل دارای عملکرد کنترل رضایت بخش پیشنهادی را بررسی می کند .

کلمات کلیدی : دریچه گاز الکترونیکی , حالت کنترل فازی , سیستم منطق فازی .

1 مقدمه :

دریچه گاز الکترونیکی اساسا با موتور های DC می باشد که می تواند جریان هوا را در سیستم احتراق خودرو تنظیم کند . سیستم کنترل آن مواضعی مانند سوپاپ دریچه گاز با توجه به زاویه باز مرجع دارد که توسط واحد کنترل موتور ارائه شده است . در سال های اخیر دریچه گاز الکترونیکی به طور فزاینده ای در اتومبیل ها و مدرن به منظور بهبود قابلیت رانندگی خودرو و کاهش مصرف سوخت و تولید گاز های گلخانه مورد استفاده قرار گرفته است . وجود مشخصه غیر خطی خود و عدم اطمینان از دریچه گاز الکترونیکی همیشه همراه خودرو است . با توجه به مشخصه غیر خطی بودن و پارامتر عدم قطعیت در دریچه گاز الکترونیکی , به دست آوردن عملکرد کنترلی رضایت بخش و با استفاده از روش کنترلی سنتی PID دشوار می باشد . لذا روش کنترلی حالت فازی مؤثر بوده و برای مقابله , با مشخصه غیر خطی قوی و عدم اطمینان در پارامتر ها ارائه می شود . برای این استفاده , حالت دو فازی به طور گسترده ای در کاربرد های عملی مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین برخی از آثار آن برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی معرفی شده است . و همچنین ساختار کنترل دریچه گاز الکترونیکی ارائه شده و مورد بحث است که شامل سرعت متوسط کنترل و کنترل خطی دیجیتالی در موقعیت بیرونی است . مشخصه هیستیریک خطی از دریچه گاز الکترونیکی توصیف شده و روش کنترل پیشنهاد شده برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی ناظران بر طراحی براساس مدل شناخته شده با سیستم کنترل دریچه گاز این مدل را ارائه نمودند . سیستم عصبی برای کنترل الکترونیکی مبتنی بر شبکه جریان بنزین ارائه شده است که در آن یک شبکه عصبی برآورد عدم قطعیت در وابستگی به سیستم را نشان می دهد . کنترل دریچه گاز الکترونیکی براساس مفاهیم این حالت ارائه شده است . و الگوریتم آن به عنوان قانون کنترل انتخاب شده است . در این مقاله یک روش کنترل فازی از دریچه گاز الکترونیکی طراحی شده است . در ابتدا یک مدل ریاضی از دریچه گاز الکترونیکی ارائه می شود . براساس مدل دینامیکی از دریچه گاز الکترونیکی این طراحی کنترل انجام می شود . به منظور کاهش مشکلات در این حالت , سیستم منطق فازی بهره برداری براساس مدت زمان را توسط کنترل سوئیچینگ انجام می دهد . پیشنهاد حالت فازی برای دریچه گاز الکترونیکی می تواند همراه سوپاپ دریچه گاز با کنترل عملکرد رضایت بخشی همراه باشد . در نهایت یک شبیه سازی کامپیوتری انجام می شود و نتایج شبیه سازی در اثر بخشی پیشنهاد روشی کنترل بررسی می شود .

Fuzzy Sliding-mode Control of the Electronic Throt


Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve that

regulates air inflow into the vehicle’s combustion system in
modern automobiles. Electronic throttle system has the nonlinear
dynamical characteristics, and it is difficult to be controlled with
the satisfactory performance by the traditional PID control
strategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for the
electronic throttle in this paper. At first, based on the dynamical
model of the electronic throttle, sliding-mode controller is
designed. The sliding-mode controller is composed of the
equivalent control term and the switching control term. The
fuzzy logic system is adopted to determine the gain of the
switching control term. Therefore, the chattering of the
controller is weakened. Finally, a computer simulation is
performed, and simulation results verify that the proposed
control method has the satisfactory control performance.
Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-mode
control; Fuzzy logic system.
Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve thatregulates air inflow into the vehicle’s combustion system inmodern automobiles. Electronic throttle system has the nonlineardynamical characteristics, and it is difficult to be controlled withthe satisfactory performance by the traditional PID controlstrategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for theelectronic throttle in this paper. At first, based on the dynamicalmodel of the electronic throttle, sliding-mode controller isdesigned. The sliding-mode controller is composed of theequivalent control term and the switching control term. Thefuzzy logic system is adopted to determine the gain of theswitching control term. Therefore, the chattering of thecontroller is weakened. Finally, a computer simulation isperformed, and simulation results verify that the proposedcontrol method has the satisfactory control performance.Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-modecontrol; Fuzzy logic system.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.