بررسی اقلیم بهشهر

شهرستان بهشهر منطقه ای از مازندران است که در سمت شرق آن بین 36 درجه و 20 دقیقه و 54 ثانیه تا 36 درجه 53 دقیقه 10 ثانیه عرض شمالی (اختلاف جنوبی ترین تا شمالی ترین منطقه 32 دقیقه 16 ثانیه) 53 درجه و 14 دقیقه 24 ثانیه تا 54 درجه و 17 دقیقه و 48 ثاینه جغرافیایی می باشد
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
بررسی اقلیم بهشهر

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

اقلیم بهشهر

شهرستان بهشهر منطقه ای از مازندران است که در سمت شرق آن بین 36 درجه و 20 دقیقه و 54 ثانیه تا 36 درجه 53 دقیقه 10 ثانیه عرض شمالی (اختلاف جنوبی ترین تا شمالی ترین منطقه 32 دقیقه 16 ثانیه) 53 درجه و 14 دقیقه 24 ثانیه تا 54 درجه و 17 دقیقه و 48 ثاینه جغرافیایی می باشد.

مساحت بهشهر در حدود 2858 کیلومتر مربع که محدود است از شمال به دریای مازندران و از شرق به شهرستان گرگان و از جنوب به شهرستان دامغان و از مغرب به شهرستان ساری. طول شهرستان از مغرب به مشرق 50 کیلومتر و از مبدأ در غرب نکاء و در مشرق گلوگاه و از شمال به جنوب 80 کیلومتر و از مبدأ در شمال ساحل دریای مازندران در شبه جزیره میانکاله و در جنوب خط الرأس با داراب کوه، دهات سرخده و سیاپره می باشد.

بارندگی و رطوبت شهرستان بهشهر

به طور کلی میزان بارندگی سالیانه در جلگه میان 1600 الی 900 میلی متر است که در نواحی کوهستان تا 1200 میلی متر در سال افزایش می یابد. به طور کلی میزان بارندگی و رطوبت استان از غرب به شرق کاهش می یابد.

در سال 1366 متوسط رطوبت نسبی در شهرستان بهشهر 5/78% بوده است.

تبخیر:

در شهرستان بهشهر به علت شرایط اقلیمی خاص بی شک میزان تبخیر خیلی کمتر از میزان رطوبت حاصله می باشد. به طوری که میان ماه های سال با 42/6 میلی متر بیشترین و بهمن ماه با 5/0 میلی متر کمترین میزان را داشته است.

یخبندان:

مـتوسط روزهای یخـبندان بهـشهر حـدود 13 روز مـی باشد که عمدتاً در دی و بهمن ماه اتفاق می افتد.

باد:

از مهمترین عوامل مؤثر در وزش بادهای منطقه ای می توان به نفوذ توده های هوای گرم و سرد همچنین وجود دریا و خشکی در کنار یکدیگر اشاره کرد. با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بهشهر علت وزش بادهای عمده منطقه را می توان این گونه تقسیم بندی کرد:

وارش وا: بیشتر اوقات از غرب و بعضی اوقات از طرف شمال غربی شروع به وزیدن نموده و بلافاصله بارندگی آغاز می شود این باد اغلب اوقات وجود دارد.

د ماوندی وا: این باد از طرف جنوب غربی وزیده و بیشتر توأم با باران کوهستانی می باشد.

اوزروا: جهت وزش این باد از طرف جنوب شرقی بوده و بلافاصله ابرهای منطقه پراکنده شده و هوا صاف می شود.

کیل وا: این باد از طرف دریا وزیده و مانند اوزرا هوا را صاف می کند.

چرخی وا: این باد معمولاً گرم بوده و در شب از جنوب یا جنوب غربی و در روز از سمت شمال می وزد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.